Jennöh

Alla inlägg under januari 2011

Av Jennie - 18 januari 2011 20:46

Äntligen!!  


EFter att ja haft 4 hårfärger på 3 dagar så är jag äntligen NÖJD!  

Har äänu bara sett det blött men nu är det normal färg inte orange! haha.

LÄngtar tills imon när det är tort! ÄLSKAR mitt hår för tillfället! Brukar vara min färsta fiende ni vet   Men det är bara en stund, sen känner jag ingen kärlek längre *suck*


Ska plugga nu iaf. Måste komma i säng innan ett idag iaf för ska upp vid halv sex och åka till veterinären med ET.


Önska oss lycka till imorgon för fan!!!  


Längtar tills vi kan börja leka igen....  


Pyttelitet hinder på hans första Clearround han skötte sig riktigt bra. Dock innan vi skulle till framridningsbanan ställde han sig (stegra) så jag gled va med stil.   Kändes inte som nånting så tänkte HUR FAN KUNDE JAG GLIDA AV??? Men fick sen veta att han stod rätt upp. Satt det var väl OK från min sida. Brukar inte åka av...haha har hänt 4 ggr på typ 6 år. Men har man ridit sen man åkte ur morsans kagge så har man!


    


Jag och ET med hans (då) nya "luva"


Han rullade sig i vattnet men hann ej ta kortet då.

 

Oj va snett ja satt nån bråkdels sek.. hah...

 


När vi hoppar här hemma

Dock har vi  inte hoppat mer än 1,15 ännu. Löshoppat har han gjort mkt högre.. Han är endast riden av mig (fortfarande(a) . Inte ens min moderkaka har ridit honom ännu. Fick honom som 1 års hingst när ja var 13 år. Nu är han 5,5 år och jag snart 18. Knappt nån annan som ens hållt honom haha..

Jag har klarat mig bra -även om han är JÄTTE galen ibland... Men roligare häst att rida finns inte!   


 


Ojdå, lite mindre snygg....


 


Sommarlovsridning...


 


Kan ju inte låta bli att längta....    ..och hoppas han är markant bättre imon!

Av Jennie - 18 januari 2011 12:13

Slutar idag vid fyra men åkte hem tolv. Jag har ju så mycket att göra   


Min halsduk har jag inte sett sen förra helgen och förmodligen får jag den imon och då ska jag TVÄTTA den direkt!

Ja ni vet nog lite om den helgen, men inte allt. Och ja den ska tvättas så fort som möjligt... usch o fy!


Anna ska förhoppningsvis hämta den hos paria som ger den till nina som ger den till mig imon när vi ses. 


Hoppas min plan funkar   


 


Köpte även min 5.e hårfärgspaket på mindre än en vecka. Jättebra!   

Undrar just hur mycket pengar jag lagt ner på det nu.

Men J******* har några hundra kronor som jag ska ha tbx. Tar från de rika ni vet, men bad att J ska fråga nästa gång    Får dock tbx d när J får bidraget. Och nä J tog de inte. Bara låna lite ^ hah




i Verkligheten ser den mer guldaktig ut och hoppas inte jag får lika blont som innan. Vill ha det lite mer naturligt. Blir spännande att se... Är dock lite tveksam till att färga det, för färgen är rätt bra nu..?. Men ska försöka övertala mig att göra det trots allt...Har gått med mössa i två dagar oxå eftersom att jag aldrig visar mig offentligt med krulligt hår. Plattången är min bästa vän...




I söndags en stund innan det blev blont igen:

 


Efter vi gjort det blont igen: Har dock gått med mössa i skolan...

 


Lite slingit är det allt   


 

Av Jennie - 17 januari 2011 22:41

Det är verkligen inte ok att inte ha pluggat till årets första prov -.-

Och på onsdag kan jag inte komma till skolan då vi har nåt annat prov eller nåt. Usch har ingen koll... Vrf sköter jag mig inte i skolan när jag vet att jag blir mycket gladare och mer avslappnad då?    Verkligen dags att fixa det nu efter snart 12 år i skolan! 


 

Av Jennie - 17 januari 2011 15:04

Mitt hår är är seriöst orange!


Inte så farligt som det var när jag skulle färga det blont från svart för några årsedan. Såg ut som en morot i huvudet då!haha


Jag vaknade med blont hår, hade brunt på dagen och blont/orange på kvällen. Allt detta på 5 timmar igår. Inte illa!   


Idag ska jag bara lägga i hårinpackning så att håret får vila lite från färgandet och köper ny blond färg imon och hoppas på att det blir BLONT! Har ju haft mössa på mig idag, kommer få ha det imon. Sen orkar jag ju inte ha det mer..


 

Av Jennie - 17 januari 2011 14:57

Hej måndag som ni alla vet!   


Jag är ju sån som inte orkar plugga så ofta, så ja inbilla mig att provet va på onsdag, men så kmr man till skolan och får reda på att det är imorgon! Dock har vi ett annat läxförhör på onsdag.. Det här känns inte bra!   


Dessutom har ja massa andra skolsaker att gö + körkortsteori. Hur ska jag hinna med allt?!?!


Och så ska man se till att fixa JOBB oxå!

Det är vid såna tillfällen man känner för att gå och dö...? Nä, men jag skriver tusen lappar om dagen på saker jag ska göra denna och nästa vecka som jag sen kan kryssa över saker jag är klar med, men lapparna ser jag aldrig igen.. 

På allt detta ska man hinna hålla kroppen i form. Inte konstigt att man är stressad redan i unga år..? *suck*


Men nu ska ja tvätta kläder och försöka plugga!!!


Hoppas eran vecka börjat bättre!   

Av Jennie - 16 januari 2011 15:09

Just nu sitter vi och försöker rätta till felet!

Hoppas hoppas hoppas verkligen att det blir bra igen!!!   

Jag ska nämligen aldrig ha mörkt hår igen!!!

Hade typ svart hår för några årsedan och så sminka ja mig hur mycket som helst och fult va de oxå   Tur att man blir äldre och inser sånt! 


    

Av Jennie - 16 januari 2011 13:54

Jag skulle göra lite bruna slingor för ja va väldigt blont, men vi använde ingen hätta och nu har ja brunt hår typ   

Tur som är så har ja blond färg hemma och så får gö blonda slingor oxå    Ska bli jäkligt intressant o se hur det blir eller om ja måste dölja mig under en mössa ett tag   


Det är blött och ser äckligt ut..............



 


Hoppas det blir blont igen annars får jag panik!!

Kmr snart börja gråta känner jag...


 


Orkar inte gå runt med mössa i en halv evighet heller...    

Kommer aldrig gö så här igen!!!!!!        -.-

Av Jennie - 15 januari 2011 18:18

Idag har jag pluggat massa körkortsteori och övningskört. Känner att jag är ute i god tid oxå    5 veckor kvar tills jag fyller år. Sen ska man boka uppkörning o grejjer sen. 


Städade i badrummet förut oxå. Sprutade nåt medel på väggarna handfat, toalett osv, sen tog jag duschslangen och sprutade över hela badrummet. Gissa om det glänste sen!   haha.


Sen så är min tunga jätte svullen och har värsta ont i den..    Undrar just vrf. Piercingen e la läkt för längesen? Fast å andra sidan e de inte hålet det gör ont i. Det är hela tungan. Från tungspets till hals typ... Hoppas det går över snart! Men det göre nog    

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17 18 19 20
21
22 23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Länkar


Skapa flashcards