Jennöh

Alla inlägg den 9 februari 2012

Av Jennie - 9 februari 2012 21:36

 


Älskade morfar     24/5 1934 - 8/2 2012. kl: 21:05

För 6 dagarsedan trodde vi att du skulle leva många fina år till med mormor och alla oss andra på denna jord.

När du åkte till sjukhuset i fredags trodde vi alla att du skulle komma hem igen efter några dagar. Det blev inte så... Jag kan inte förstå att detta har hänt. När jag vaknade i morse önskade jag att jag hade drömt en mardröm, det som hände igår. Men sådan tur hade jag inte... Jag lovar att vi alla kommer ta väl hand om varandra och att vi alla ska försöka ställa upp på mormor så som Du har gjort! I höst skulle ni fira ert guldbröllop, men du lämnade oss innan det och vi vet att hade du fått välja hade du stannat kvar, för den livsglädjen och energin är det långt ifrån alla som har i den åldern!

Fanns ingen lika godhjärtad människa som Du. Spelade ingen roll när man behövde hjälp, du hjälpte ALLTID till utan att tveka och du kunde ALLT!

Känns overkligt. Förra veckan jobbade du med flygen och hjälpte mig med min bil. Idag finns du bland oss i våra hjärtan och minnen. 


Du har kört Drottning silvia, Prinsessan Victoria och Madeleine och andra kända personer i dina flygplan och åkt runt världen över och flygningen var ditt stora intresse! Du har velat jobba så länge som möjligt och det gjorde du!

I förrgår och nästa vecka skulle du på möten och din bunt med papper som du förberedde till detta, ligger fortfarande hemma och väntar på att bli klara, men det kommer aldrig hända.

Du har alltid haft svar på våra frågor och din påhittighet vet jag ingen annan som har!


Hoppas du har det bra där du nu är, det förtjänar du. Aldrig hade du en sur min!

Vi älskar och saknar dig! Vi kunde inte haft en bättre, man, far och morfar!  



           Denna bild var på GP´s framsida (sep 1969)



      Torslanda flygplats 1959. Auster SE-CBT.





                                  En av de sista bilderna på morfar med min morbror Martin (Nov 2011)




Vi kommer alltid minnas dig! Men allt känns så overkligt. Var ca 26 timmarsedan du lämnade oss...


                         Tack för allt!            

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards