Jennöh

Alla inlägg under maj 2013

Av Jennie - 19 maj 2013 19:30

Innan Gbg-varvet hade jag ont i halsen ett par dagar så jag tog Kan Jang, värktabletter, vitamintabletter osv för att det inte skulle bli värre så att jag kunde springa ändå... 


 


Innan vi åkte in till stan kände jag mest för att gå och sova, men jag tog en Celsius och piggnade till, så vi åkte in!  


Efter ca 3-4 km fick jag ont i bröstet så jag sprang lite långsammare en stund och det återkom några gånger, men för övrigt kändes det riktigt bra och jag fick en ganska bra tid!

 

 


På vägen hem började jag känna mig lite konstig, och i bilen fick jag hålla ut sport BH´n och linnet för att det gjorde ont i bröstet och jag började må illa och trodde ett tag att jag skulle spy så höll en påse framför munnen, men det avtog relativt fort.

     Jag kände mig rätt dassig och ville bara ta en dusch så att jag kunde lägga mig och sova och det vattnet jag vanligtvis tycker är iskallt tyckte jag var ganska skönt och behagligt vilket var lite obehagligt på något sätt... 


Jag hade ont i bröstet hela tiden, vilket blev värre och de andra skulle åka på kalas och jag tyckte det var obehagligt att vara hemma själv, så jag började gråta och ringde tillslut sjukvårdsupplysningen när jag hade sansat mig och de sa åt mig att åka in till akuten direkt så mamma fick åka hem från kalaset och köra mig dit, då den andra bilens avgasrör gick sönder för några dagarsedan så jag undviker att köra den (men nu är den på lagning..)


Jag kom dit och läkarna var inte alls glada åt att jag sprungit trots halsont och jag fick ta olika blodprover och EKG.  

    Sedan fick jag ligga några timmar med dropp, EKG övervakare, Blodtrycksmätare som tog blodtrycket var 15.e minut och apparat som kollade syreupptagningsförmågan och fick ta lite mer prover.




Det blev konstaterat att jag har fått hjärtsäcksinflammation och en varning att man

 

kan i oturliga fall av det ifall värdena är högre, så jag har verkligen fått mig en

 

läxa!!


Nu får jag inte anstränga hjärtat på minst 3 veckor så jag har även fått sjukskriva mig från jobbet. Känner mig vädigt rastlös, men har fortfarande ont i bröstet så jag får göra allting i slow motion annars gör det ännu ondare och det är obehagligt. Inte nog med detta har jag även träningsvärk i benen, men det går förhoppningsvis också över snart!   


Och jag som undersköterska borde verkligen tagit mig en funderare innan varvet, men jag tänkte inte så långt då tyvärr..  


 


.             Detta är till er som underskattar.

 

 

.                       halsont + träning!


Av Jennie - 9 maj 2013 12:00

För att se Nambis MH-beskrivning kan ni trycka här


Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards