Jennöh

Alla inlägg den 2 januari 2014

Av Jennie - 2 januari 2014 18:36

Som gått upp 3 kg på två veckor!!
Jag som ser honom varje dag ser inte att han växt så ska bli kul när Fredrik kommer hem imorgon från julfirande i Stockholm, för han har inte sett honom på två veckor.

Idag är det förresten två veckorsedan Fair Fight och Hugo flyttade hem till mig :)

Nambi och Hugo leker

Av Jennie - 2 januari 2014 16:56

Detta äter Fair Fight plus fri tillgång på hösilage.

Jag övar honom på att stå uppbunden i gången, kratsa hovar och borsta, vara inne själv i stallet, bli lämnad ensam i stallet, att han ska stanna när jag stannar- svänger- backar osv.

Ut och gå i skogen och att han ändå ska vara uppmärksam på mig trots att de andra hästarna kommer utom synhåll.
Han får heller aldrig ta mat ur krubban innan jag klappar honom på halsen och det förstod han direkt.

Han är faktiskt jätteduktig och otroligt signalkänslig!

Har även gått på och av rampen på transporten utan några bekymmer, han är istället väldigt nyfiken :)

Går ut i hagen och ger honom godis flera gånger om dagen så när någon närmar sig hagen kommer han fram.

Otroligt fint psyke verkar han ha!

Han är 1,5 år och väldigt överbyggd bak just nu hahah! :)

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24 25 26
27 28
29
30 31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Länkar


Skapa flashcards