Jennöh

Alla inlägg under januari 2014

Av Jennie - 25 januari 2014 00:12


Vill även tipsa om en sida som heter:


http://www.corecosmetic.com/se/



Från deras sida-

Core Cosmetic True Minerals är ett komplett sortiment av rena natur produkter såsom :
Foundation, Blusher, Body Bronzer, Ögonskugga samt verktyg.

Vi försöker hela tiden leta efter nya naturliga produkter som inte skadar vår miljö eller djur och människor.



Jag skall absolut prova smink därifrån!


Av Jennie - 24 januari 2014 23:52

 

 

Fick produkterna efter två dagar.
Riktigt bra tycker jag!

Av Jennie - 22 januari 2014 15:24

    



c/o Gerd är ett litet kosmetika företag i Svenska Lappland. Företaget satsar på produkter som schampon, duschkrämer, hudkrämer och massa annat. De kör en linje som bygger på att det inte ska finnas ohälsosamma tillsatser i dessa produkter. Deras tillverkning ligger i Jokkmokk och där har de en liten butik men givetvis säljer de även online på nätet.


 

 

Jag har beställt:



eco Clean Face White Clay 200 ml

c/o Gerd´s eco Clean Face White Clay är en balanserande rengöring för dig med blandhy. Innehåller lugnande vit lera som även har en lätt sammandragande effekt på huden. Fungerar utmärkt att använda för att ta bort make up med. 

Använd: Fördelas på torr hud, massera sedan mjukt. Skölj med ljummet vatten.

Inci: aqua purificata, white clay ( vit lera), ricinus communis oil (ricinolja), potassium olivoyl hydrolyzed, wheat protein,cetearyl alcohol, glyceryl oleate, glyceryl stearate, brassica napus seed oil (rapsolja), cetyl alcohol (cetylalkohol), cera alba (bivax), glyceryl caprylate, citrus reticulata oil (mandarin), melaleuca alternifolia oil ( tea tree), sodium ascorbyl phosphate (c-vitamin), parfum.

 

195:-

 

 

 

 

 

Jojoba Oil 30 ml

 

 

 

eco Deodorant 60 ml

ECO DEO är en torr antiperspirant som bevarar den fräscha känslan hela dagen. Motverkar effektivt odör utan att irritera huden. 

HELT FRI FRÅN ALIMINIUM, HELT FRI FRÅN PARABENER OCH HELT UTAN ALKOHOL

Använd: Dagligen efter dusch. Appliceras på torr hud. 

INCI: Auqa purificata, Potassium Alum (deokristall), Triethyl Citrate (citronsyraester), Sodium Levulinate, Sodium Anisate, Sodium Bicarbonate (natriumbikarbonat), Xanthan Gum (xantangum), Glyceryl Caprylate, Cupressus Sempervirens (cypress), Aniba Rosaeodora (rosenträ), Lactic Acid (mjölksyra).

 

 

169:-




 


Deodoranter som innehåller aluminium är inte bra för hälsan. Hela grejen med deodorant är ju att man smetar på det på kroppen där huden är mycket känslig. Ämnen tas upp av kroppen igenom huden så därför känns det ju lite angeläget att det är en okej produkt som man använder.


När det gäller problem med aluminium så finns det massor av artiklar på nätet för den som vill fördjupa sig. En del människor kan få allergiska kontakteksem. Dessutom lagras aluminiumet i kroppen och tros kunna öka risken för alzheimers sjukdom. 2007 kom en studie som påstod att aluminiumbaserade antiperspiranter kunde vara en bidragsgivare till bröstcancer osv.




Ska bli roligt att få hem och prova produkterna och se om jag kommer att beställa fler saker!




Av Jennie - 21 januari 2014 10:28

Är färdig i stallet för morgonen, så jag bakar lite bröd.
Alla hästarna får vila idag för jag måste fixa lite här inne idag med tvätt osv.

Ska även fixa lite pappersarbete och ta en härlig promenad innan jobbet sedan.

Har även lagt i lite russin i brödet. Gott!

Av Jennie - 14 januari 2014 23:44

En bok jag fick i julklapp. Börjat läsa den och den är riktigt bra! :)

Av Jennie - 14 januari 2014 23:05

Heidi börjar bli så jäkla fin. Man kan inte se att det är samma häst som kom hit för ett årsedan!
Idag galopperade vi första gången sedan i våras/somras någon gång.
Hon gjorde mig väldigt överraskad då hon hade en väldigt rund och bärig galopp.

Betyder att jag gjort ett bra grundjobb!

Tömkör fortfarande mestadels och så rider jag endast barbacka för tillfället för att undvika onödiga tryck etc.

Har jag förresten berättat att jag ska ha kvar Heidi också? :)

Kände efter ett tag ett stort nej för att hon skulle flytta så jag har beslutat att ha kvar henne också!

Betyder alltså att jag måste kastrera Fair Fight för att alla ska kunna gå tillsammans. Hade från början tänkt ha kvar honom som hingst då han kommer bli så jäkla snygg!! Och har en tjusig stam.

Men ibland blir planerna ändrade.... ;)



Heidi



Övar att ha saker på Fair Fight... passade på när han kom in från ösregnet så kunde täcket suga upp lite vatten... typ ;)

Av Jennie - 5 januari 2014 10:15

Söndag och måndag :)

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24 25 26
27 28
29
30 31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards