Jennöh

Alla inlägg under mars 2014

Av Jennie - 10 mars 2014 12:11

Nu ska vi ha lite gymnastik med hästarna jag och Sofia! :)

Av Jennie - 9 mars 2014 16:21

Av Jennie - 9 mars 2014 16:15

Var ute ute på långtur med Top-Gun i morse. Han har alltid varit hård och bråkig i munnen, men för ett tagsedan provade jag ett hackamore som låg och skräpade och han är en helt annan häst! Avslappnad och fin. Hoppat studs två gånger med både han och Heidi i veckan och det har gått väldigt bra.

Har suttit ihop TRE OLIKA TRÄNS för att få det att passa honom någorlunda hahah!

Av Jennie - 9 mars 2014 02:27

Tur man tar bilder för man ser inte själv att de växer!

HUGO!! Ca 3 månaders mellanrum

Hehe lite skillnad!

Av Jennie - 6 mars 2014 10:27

 

 

 

Ingefära rot te

 

 

   

Jag har haft vansinnigt ont i ryggen i nästan tre veckor, där nere på vänster sida och ner i benet och ibland vid svanskotan... värken har liksom vandrat runt. Jag red en gång men när jag hoppade av så ramlade jag ihop och kunde inte gå!! Så det vågade jag mig inte på igen... tog värktabletter ett par dar, men vad hjälper väl det när de slutar hjälpa..


Fick tips av en vårdtagare om ingefära rot, som i sin tur fått tips om det av en kollega- där de dricker sådant i hennes hemland, just för hälsans skull. 


Det ska vara bra för immunförsvaret så jag köpte en rot och började göra te några dagar och värken har nästan försvunnit!!

        

Vet inte om det beror på det, men vad skulle det annars vara?


Sökte på det igår och då stod det bl a:

  • Bota led-, och muskelinflammationer
  • Lindra matsmältningsbesvär såsom gas, kramper, halsbränna, illamående och diarré.
  • Hålla venerna mjuka så att du kan undvika åderförkalkning vilket är en stor riskfaktor för stroke
  • innehåller anti-cancer ämnen som kan angripa cancerceller och förstöra dem.
  • Undanröja skadliga avlagringar runt hjärnan som bidrar till Parkinsons och Alzheimers. 
  • Innehåller anti-inflammatoriska medel som bidrar till att lindra svullnad och smärta
  • Hjälper till att rensa luftvägarna från all slemuppbyggnad så att du kan andas lättare.
  • Hjälpa till att förhindra skador på njurarna.
  • Stärka ditt immunförsvar genom att ta bort skadliga gifter från din kropp som bryter ner immunförsvaret.

 

 

 

Så här ser en Ingefära rot ut


 


Ingefära-te recept


  • Koka upp vatten med några strimlor färsk ingefära (mängd beroende av hur starkt te du vill ha) - själv brukar jag skära/hacka i mindre bitar efter att jag skalat den.
  • Låt vattnet sjuda några minuter





   

Av Jennie - 4 mars 2014 16:41

Börjar undra om det var dumt att köpa Fair Fight och behållt Heidi för hennes skull. Hon är alltid pigg och glad..... så länge jag rider. När någon annan hoppar upp blir hon tjurig eller vägrar att gå..

Lilla gumman    

Av Jennie - 1 mars 2014 01:50

Dagen har spenderats här..!! :)

Haft väldigt roligt och imorgon ska jag ta med Hugo på utställning för miljötränings skull och Nambi bara för att det är roligt.. Tessie får stanna hemma :)


.

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards