Jennöh

Direktlänk till inlägg 27 april 2014

Rolig fakta om Fairfight KLT

Av Jennie - 27 april 2014 10:40



Hej

 

Igår var första gången jag satte kedja på Fairfight när vi skulle ut och gå.. Skulle flytta honom i gången när jag borstade honom och då viftade han på svansen på ett typiskt sätt när de börjar få lite humör. Och min magkänsla hade helt rätt, hahah!

 


Släppte honom i paddocken innan vi gick och han var bara intresserad av tjejerna i hagen, Heidi och Danzette. När jag skulle ut så kom Heidi och då lät han så som hingstar låter... ja några av er kanske vet hahah...... Och så testade han gränserna lite i början av promenaden, men sa åt han direkt vad som var ok och inte ok, så han skötte sig bra sedan ändå   

Men man kanske får inse att smekmånaden är över!   Som tur är har jag hunnit sätta upp tydliga regler så han har ändå full koll på mig. Så fort han tappar fokus stannar jag och backar osv.

 


 


Namn: Fairfight KLT

Född: 6 juni 2012

Kön: Hingst

Ras: Halvblod (med mycket fullblod i sig)

Tyskregistrerad i Mecklenburg- Vorpommern e.V










Hans far är Zalmiyac AA en Angloarab 

 

(50% Engelskt fullbod & 50% Arabiskt fullblod)

 


   







Hans morfar är Santa Cruz VDL



 







Hans mormors far är Cardento som Peter Eriksson tävlat med

 

 

 

     






 

Han är även släkt med Malin Baryards gamla topphäst

 

Butterfly Flip

 

 

 






Han har samma uppfödare som bloggerskan Tyra Sjöstedts

 

häst Joe KLT

 

 

   

 

 

 

 

 

 

Här är en halvbror till Fairfight. De har samma mamma.

 

 

 

 

 

 

 


Och så en bild på Fairfight.. inte ens två år fyllda. Måste tillägga det för de är ju inte jätteroliga till utseendet i den här åldern, men han blir finare och finare för varje dag nu vilket är kul   Ska bli spännande att se hur han ser ut när han kommer hem efter hingstbetet till hösten.

Den här bilden är några veckor nu. Den ljusa vinterpälsen håller han på att tappa så han blir mörkare och mörkare.

 

   

 





 
 
Michaela

Michaela

27 april 2014 17:29

Hej! :)
Jätte fin blogg! Skulle bli glad om du kollade in min blogg och stannar och läser och kommenterar! Skulle bli super glad! :D
Kram Michaela! :)
http://michaelafri.devote.se/

http://michaelafri.devote.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jennie - 14 maj 2019 09:17


Hej igen! Jag har väldigt mycket att göra så jag har inte hunnit stänga ner ännu då jag ska spara några grejer först. Under detox går man igenom många emotionella faser och att försöka hitta en balans och harmoni kan vara svårt till en början. Ja...

Av Jennie - 10 april 2019 20:52

Dag 3 av 90 Har varit i skolan idag. Gått riktigt bra på praktiken och teorin var oerhört intressant! Har precis skrivit färdigt mina journaler och varit ute och gått. Imorgon em åker jag hemåt igen. Ska in till stan på vägen och köpa nytt läppstif...

Av Jennie - 8 april 2019 09:21


Idag börjar min juicefasta som ska pågå 3-4 månader! Denna bloggen finns bara kvar denna veckan ut, sedan raderas den för gott! ...

Av Jennie - 7 april 2019 12:16


Bättre sent än aldrig! Nu har jag skaffat instagram. Gjorde det nu alldelses nyss. La till några bilder lite snabbt.  Ni hittar mig nu där jennie.hellberg Kommer kanske starta upp en ny blogg, men först har jag lite måsten att ta itu med.Håll koll ...

Av Jennie - 6 april 2019 09:44


Hej hopp Hastigt och lustigt har jag bestämt mig för att stänga ner denna bloggen helt. Jag går igenom en förändring både i min hälsa, mitt emotionella och yrkesval bl a. Jag har bedrivit denna bloggen i många år nu och har en hel del trogna läsare...

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9
10
11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards