Jennöh

Alla inlägg under april 2014

Av Jennie - 25 april 2014 22:47

Bild för en månadsedan vi var ute. Ser ut som en snopp framför min axel hahah!

Och så ser jag ut som pocahontas också...

Av Jennie - 25 april 2014 00:37

Tre limpor, varav två likadana. Ni ska få recepten. Det är det längst till höger som smakar kaka.

Imorgon ska jag till först till en Osteopat och sedan en Homeopat- här snackar vi hälsodag! ;)
Aja ett tag i alla fall.. Ska ut på kvällen
.

Av Jennie - 24 april 2014 12:11

Fyller vatten och kelar med Heidi

Av Jennie - 23 april 2014 17:49

 

 

Smart sötsaker utan socker, gluten och mjölk


Den här boken är verkligen jätte intressant och rolig! 

Först står det en del om vad de olika ämnena gör med kroppen och varför den reagerar som den gör och sedan är det en hel del olika recept med härliga bilder till.


Ska visa er ett bröd också som smakar KAKA/bulle. Så himla gott- och endast nyttiga grejer i innehåll! 


Istället för att vara inödiga för kroppen är dessa kakor osv, bra för hälsan!

Kan det bli bättre?! 


               

Av Jennie - 22 april 2014 21:17

 

 

 

Goda Nyheter!



Jag har ju tidigare nämnt att Fair Fight inte går med helt jämna steg bak och att jag haft ute en equipterapeut osv.
Så jag bokade tid till veterinären och har varit där idag.
Bedövade vänster bakhov och röntgade bakknän och haser för att se om det fanns lösa benbitar, men det var oförskämt fina plåtar!!    Mycket rena bilder!

Däremot såg vi att han har aktiva tillväxtzoner och hade lite mer i vänster bak- och det är något alla växande djur och människor har så man kan jämföra det med växtvärk!




Hon är även kiropraktor och kände igenom honom över rygg, kors, höfter etc men allt kändes bra!   
Han ska få smärtlindring i tolv dagar för växtvärken och så ska jag jobba på som vanligt lugnt och fint.


Har även hittat en grymt bra hovslagare där som jag ska ha hädanefter till honom och så passade jag på att vaccinera honom.

Skulle dra ut hans vargtänder också, men vi struntade i det då det ibland är lättare när de är något äldre för att rötterna inte är lika långa då, så tanken är att vi skall göra det till hösten innan inridning.





Före & Efter


 

Nu har han inte ens fyllt två år och det skiljer 3 månader på bilderna (ni kan ju gissa varför han har växtvärk...)

 

 Tänk då hur han kommer se ut om ett par år!

       


Av Jennie - 21 april 2014 15:09



Hej!


Igår var vi på vår första agilitytävling!

 

Vi blev diskade på sista hindret, men vi hade roligt och Nambi kämpade på jättebra!   


Ska på en tävling nästa vecka också så vi får se om det blir någon revansch. 

 

 

Här får ni suddiga bilder från filmen 

 

                 

Av Jennie - 20 april 2014 08:12

Köpt en tävlingsbok till Nambi nu

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9
10
11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards