Jennöh

Alla inlägg under maj 2014

Av Jennie - 19 maj 2014 12:35



’Hade inte varit här utan en förändring’

Mådde uselt förra året- nu är Anders Nilsson på väg att bli Tre Kronors hjälte efter förändrad livsstil

 

 


– Hade jag inte gjort en förändring i livet för lite mer än ett år sedan hade jag aldrig varit här. Det var en lagläkare i Islanders som räddade mig och vi kunde konstatera att jag var allergisk mot gluten och mjölk.


Nu har han specialmat med sig till Minsk. Han har blivit noggrann med det och det har blivit en livsstil.


Ingen mjölk.


Ingen gluten.


Helst ekologisk mat.


Inga halvfabrikat.


Nilsson har blivit en ­renlevnadsmänniska.


– Jag vill inte ha halvfabrikat eller såser. Det ska vara rent och ekologiskt. Man blir vad man äter och jag vill veta vad jag stoppar i mig, säger Nilsson och drar handen i ansiktet.


Vill vara kvar i NHL


Han gillar att prata om ekologiskt mat, om hur New York erbjuder en livsmedel-kedja som har ”rätt” tänk.



Ett utdrag ur artikeln: KÄLLA

 

Av Jennie - 19 maj 2014 11:34

 

Fått tag på lite bilder på Fairfight som föl

jag tänkte visa er senare, men börjar med den här när han springer med sin mamma   



 

Av Jennie - 18 maj 2014 23:57

 

 

 

Godkväll

 

Idag var vi och släppte ihop unghingstarna. Den ena kunde tyvärr inte komma för den hade gått omkull och skadat sig   Men det kändes i alla fall väldigt bra att lämna de där! Men ska jag vara riktigt ärlig.... så längtar jag redan tills att han kommer hem!!! Han ska vara iväg cirka FYRA MÅNADER!!! 


Jag är nästan hästlös i sommar så är det något som vill ha avlastning är det bara att säga till!! hahah...

 

 

 

Här är några bilder från hingstsläppet...

 

Visar Fairfight på de två första bilderna med mig så ser ni vem som är han på resterande bilder.......  

(Bilderna är tagna med olika kameror, därav olika bildstorlekar) 

                       

Av Jennie - 17 maj 2014 23:56



Hej 


Idag löshoppade jag hästarna en stund och tog bilder på Fairfight efteråt. Har ju visat bilder hur han såg ut förut som ni kan se HÄR, och nu börjar han bli väldigt snygg!

O han har fortfarande inte fyllt 2 ännu heheh   



       

       




Så mycket flugor det börjar komma...


   

Av Jennie - 17 maj 2014 20:11

Hej

Ååh vad jag är avundsjuk på alla som springer Göteborgs varvet idag!!!

Jag har sprungit 4 år i rad, första gången som 17-åring men detta året fick jag ta uppehåll pga hjärtsäcksinflammationen jag fick efter förra årets lopp då jag sprang när jag var sjuk o de är inte helt bra ännu....

Satsar på midnattsloppet i augusti som uppvärming och hoppas så innerligt att jag är i form för Göteborgs varvet nästa år!!!!!

Känns nästan som jag vill gråta..? Hahah normalt... får väl kanske ta mig en springtur imorgonbitti så känns det kanske bättre??





Här är en bild från 2012

Av Jennie - 17 maj 2014 19:11

Tagit kort på Fairfight så jag har något att jämföra med när han kommer hem efter sommaren. Han åker ju om ett tag!

Av Jennie - 16 maj 2014 18:32

Lekte med Hugo på gräsmattan så hoppade han upp o bet mig i ansiktet (i leken alltså inte för han var arg) så jag blödde i näsan :( hahah tokhund... ajaj

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15 16 17 18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards