Jennöh

Alla inlägg den 25 augusti 2014

Av Jennie - 25 augusti 2014 21:00

 

 

Kycklinggryta med curry & ananas 


 
Ingredienser:

400 g grytbitar av kyckling
1 ½ msk olivolja
1 gul lök, finhackad
1 röd paprika, skuren i grova bitar
2 msk bovetemjöl
1 tsk curry
2 dl vatten
1 burk ananasringar (ca 5 st.)
1 ½ dl ananasspad
1 pressad eller riven vitlöksklyfta
1 köttbuljontärning
1 tsk soja (Föreslår Kikkoman)
½ tsk paprikapulver (valfritt)
salt
grovmalen svartpeppar
 
 
Gör så här:
 
Jag kryddade och tillagade kycklingen i ugnen först så att jag visste att den var färdig. 
Stek sedan kycklingen tillsammans med lök och paprika.
Pudra över mjöl och curry och späd med vatten och ananasspad. 
Blanda i vitlök, köttbuljong och soja och smaka av med kryddorna. 
Låt koka under lock i ca tio minuter. 
Skär ananasskivorna i bitar och lägg dem i grytan eller servera bredvid som jag gjorde. Servera med ris. 
 
 
 
 
 
 
 
Efterrätten finns i boken: Smarta sötsaker- utan socker, gluten och mjölk HÄR
 
   
Av Jennie - 25 augusti 2014 18:30

 

Jag har haft fuxar sedan jag var 13 år, år 2006 då jag fick ET (Home of Heart xx) då han var 1 år- fram till detta året då vi sålde Heidi. Alltså 8 år har jag haft fuxar. 


..har visserligen bara haft Fairfight sedan december, men jag tycker fortfarande att det är ovant att se mig själv som ägare till en brun häst hahah.

Har knappt bilder på mig och Fairfight tillsammans så det får vi allt ta och fixa när han kommer hem från hingstbetet.

Har även börjat planera inridning, tömkörning och inkörning! Ska bli så spännande!

 

 

Och så ringde Heidis nya ägare igår och frågade lite saker om ridningen och sa att jag gärna får komma och hälsa på snart igen, vilket jag mer än gärna gör!  

 

 

   


Av Jennie - 25 augusti 2014 10:41

Här ligger jag hemma och är lite krasslig. Hade massor planerat idag, men har känt mig krasslig hela helgen (jobbhelg på det). Idag känner jag mig lite sämre så ska bara ta det lugnt idag. Hundarna klättrar på väggarna så får väl ta en lugn minirunda så att jag kan vila sedan igen. 


Får nog be någon ta ut Hugo sedan på en långrunda innan han river hela stället... 


Här är en liten film jag kom över- Om en travare som blev en hopphäst. Skulle själv aldrig köpa mig en travare, men tycker absolut inte att det är fel på något vis för de som vill det. De är säkert jättehärliga hästar också. 


Tyckte att det var lite fin 


Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19 20 21
22
23
24
25 26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards