Jennöh

Alla inlägg under augusti 2014

Av Jennie - 25 augusti 2014 10:41

Här ligger jag hemma och är lite krasslig. Hade massor planerat idag, men har känt mig krasslig hela helgen (jobbhelg på det). Idag känner jag mig lite sämre så ska bara ta det lugnt idag. Hundarna klättrar på väggarna så får väl ta en lugn minirunda så att jag kan vila sedan igen. 


Får nog be någon ta ut Hugo sedan på en långrunda innan han river hela stället... 


Här är en liten film jag kom över- Om en travare som blev en hopphäst. Skulle själv aldrig köpa mig en travare, men tycker absolut inte att det är fel på något vis för de som vill det. De är säkert jättehärliga hästar också. 


Tyckte att det var lite fin 


Av Jennie - 23 augusti 2014 09:50

Top-Gun står med Back on Track medan jag gör iordning allting. De får stå inne när det regnar massa på nätterna och eftersom han är 26 år kan han ibland vara lite stel på morgonen när han stått still i några timmar. Då har man BoT som löser problemet. Med de på en stund är han bra igen.

Nu när Nambi är på tjocken får Hugo följa med istället. Hon går ju jämt med när jag rider och tömkör osv, men nu är det inte ens 3 veckor kvar till beräknad valpning så då får hon stanna hemma lite mer.

Nambi går alltid lös, och fastän jag vet att Hugo är snäll så får jag tänka att jag hade inte blivit så glad med en Amstaff springandes hur som helst och folk har rätt mycket respekt för honom så har han i snurrekoppel när jag rider.

Det går bra!

Av Jennie - 21 augusti 2014 10:13


Maten igår blev riktig restaurangmat och otroligt uppskattad. Så det var superkul och kommer garanterat att göras om! Jag har visst lite talang i köket trots allt...   

 


Nu ska jag baka bröd medan Top-Gun får nya skor. Sedan ska jag rida honom en sväng och efter det åker jag till min mor och klipper lite hundkunder. Passar även på att bada alla mina hundar där för mamma har ett jättebra hundschampo som luktar typ vanilj, så det kommer lukta vanilj i hela huset sedan   



Förresten.. alltså jag har börjat må så himla bra! (peppar, peppar)


   Har inte varit så här tillfreds med varken mig själv eller andra saker sedan jag gick i 8.an? eller något. Och det är ändå SEX ÅRSEDAN.

Har mått dåligt psykiskt sedan dess. Men sedan i vintras har jag verkligen jobbat med mig själv och nu åtta månader senare känner jag verkligen skillnad! Så himla härligt! Börjar tex kunna känna glädje- vilket jag varit rädd för i många år och har varken vågat känna eller visa äkta glädje, men övar när jag är ensam.

 

Tex häromdagen red jag ett SUPER-pass och var så himla lycklig.

Då dunkade jag hög musik och hoppade runt och skrattade en stund när jag kom in.


Låter så fruktansvärt konstigt (jag vet) och hade någon sett mig hade de undrat om jag har alla hästar hemma, men övning ger färdighet och det är viktigt att uttrycka våra känslor.

Vi borde lära av våra djur och barn hörrni...   

 


I början får man fakeskratta, men efter ett tag vänjer man sig vid det och man skrattar naturligt. 


Umgås med folk som ger energi & inte tar. Jag har tex sagt upp kontakten med min far- han är ett exempel på en riktig energitjuv- så varför då ha kontakt med honom?

 

Jag respekterar de som vill ha kontakt med honom, bara jag slipper. 

Jag kan titta på honom utan att det känns jobbigt för jag känner inget för den människan längre. Känner honom inte ens. Han finns inte för mig och jag tilltalar honom aldrig längre- och det förtjänar han hundra gånger om. Jag är aldrig långsint annars, men som sagt. Känner inget längre.



Nu fokuserar jag på de som ger mig energi!   

Och jag hoppas att de personerna får lika mycket energi tillbaka   



 
     

Av Jennie - 20 augusti 2014 16:49

...men däremot ätit en jätte god kaka utan socker, gluten och mjölk!

Botten på kakan är ta mig tusan det godaste jag ätit!

Håller på att öva på matlagning, så idag ska jag bjuda på överraskningsmiddag för en.....

Ska börja med maten nu!

Av Jennie - 20 augusti 2014 09:32

Godmorgon

Jag har varit uppe och grejat lite och nu även ätit frukost.
Hästarna fick vara inne hela dagen igår plus natten så de fick komma ut tidigt idag när ösregnet äntligen lagt sig.

Vi har skurat hela stallet och städat så nu är det ordning och reda till Fairfight kommer hem!
Ska bara smörja all utrustning och göra mig av med grejer som inte används längre.

Aja, nu ska jag ut och tömköra Top-Gun!
Får passa på att gå en långpromenad och springa efter det när jag ändå är blöt.. ;)

Av Jennie - 19 augusti 2014 10:25

Kul att prova nytt tänkte jag för man skulle ha Tamari i en rätt jag skulle laga.
(Hit tillhör också att maten jag brukar laga går nätt och jämt att kunna äta hahah....)

Maten blev i alla fall så FRUKTANSVÄRT ÄCKLIG båda gångerna jag lagade med Tamari.

Så idag ska jag prova med ett säkert kort- Kikkoman. Använt den som bordskrydda innan och det är gott. Men till rätten jag ska laga ska man ha i soja sås, så vi får se om det går att äta idag...... ;)

Av Jennie - 17 augusti 2014 23:35

Jag hoppas att han kan vara kvar på hingstbetet september ut i alla fall. Bra om han kan vara iväg så länge som möjligt då jag har fullt upp med annat just nu, men längtar väldigt tills han ska hem!


Jag har inte varit hos honom på några veckor nu och tänkte inte åka dit något mer innan han ska hämtas hem faktiskt.




När han kommit hem ska han:

 

Verkas

Få en behandling så att jag vet vad jag har att utgå ifrån inför inridningen (har blivit en hypokondriker)

Dra vargtänder

Veterinärbesiktigas i november eller december.




Så här såg han ut i MAJ. Snygg 2 åring!

   

Av Jennie - 17 augusti 2014 11:11

 

 

Hallen & Köket Färdigt 

 

 

 

Är långt ifrån färdig, men hallen, köket och badrummet är klart i alla fall.

Alltid något...    


Innan var alla väggarna blåa(!!) 



Hallen:

 

 





Köksbordet och stolarna var träfärgade innan så de har jag också målat själv!

Lika så skostället i hallen som var gränt..


   





Tjusiga bordsunderlägg..

   

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19 20 21
22
23
24
25 26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Länkar


Skapa flashcards