Jennöh

Alla inlägg under oktober 2014

Av Jennie - 7 oktober 2014 23:21

Till helgen ska jag och Fairfight på en liten markarbetes kurs, med akademiskt inslag tror jag det var. Vet inte så mycket ännu, men det ska bli kul och se hur han beter sig i en MANEGE för första gången plus ett helt nytt ställe. Hoppas bara inte att han ska få för sig några hingstfasoner. Typ det jag är mest bekymrad över hahah. Kul om vi kan få ut något av kursen...   



 

     

   

Av Jennie - 7 oktober 2014 11:21

 

 

Någonting speciellt håller på att hända...


Hej 

Det var trevligt ute i lördags. Hoppas ni haft en bra helg!


Men jag måste bara berätta!! Jag har precis legat på golvet och gråtit en stund- nej jag är inte en trotsig femåring..


Den ena tiken tyckte jag när hon bara var några dagar gammal att hon var mest lik Nambi, när Nambi var en vecka gammal. Lite bredare huvud osv. Hon kom ut först av tikarna så jag målade rosa nagellack på hennes rumpa för att kunna se vem som är vem.

Jag älskar så klart alla precis lika mycket, men kände ändå på ett speciellt sätt till henne, då hon såg ut att vara mest lik Nambi- som betydde oerhört mycket för mig. Hennes tunga har stannat ute flera gånger som den ofta gjorde på Nambi och när jag kelar med henne så har hon lagt sig på rygg och "gnagt" lite försiktigt på mina fingrar PRECIS som Nambi gjorde!! 


Jag håller på med alla valparna precis lika mycket, men ändå skiljer (den "röda" som vi kallar henne för) lite ifrån de andra. 


När jag öppnar upp valplådan så springer hon ut till mig först medan de andra väntar lite. Jag ligger på golvet med dem och de andra går mest runt men hon är hos mig nästan hela tiden och "pillar" med mitt ansikte och slickar mig på kinden. När de sedan blir  trötta går de andra tillbaka till lådan, men vet ni?? Hon lägger sig tätt intill mig och somnar. HUR GULLIGT SOM HELST!


Och för en liten stundsedan så gjorde jag lite mat och lämnade maten på spisen medan jag kelade med valparna och så hörde jag att maten höll på att bränna så jag gick ifrån dem lite. När jag kommer tillbaka strax efteråt och sätter mig på golvet så tittar röd på mig i ungefär tre sekunder, sedan springer hon till mig allt vad hon kan!

Någonting speciellt håller på att hända tror jag...   


Sedan låg jag på golvet och grät.. Det är en blandning mellan sorg och glädje. Sorgen att min bästa vän har gått bort, men glädjen av att hennes valpar lever vidare genom henne. De är den finaste gåvan jag någonsin kunnat få av henne   



Här träffade jag Nambi för första gången. Hon var då 5 veckor gammal.

Jag, Carin, Fredrik, mamma & pappa var där.

     

Av Jennie - 3 oktober 2014 23:28

Försöka rycka upp sig för en stund- på krogen.


Av Jennie - 2 oktober 2014 11:22

Åååh varit så vansinnigt arg sedan igårkväll, men börjar äntligen lugna ner mig lite heheh.... Efter allt som hänt så är jag inte  mig själv. Ett humör som är som en berg&dalbana. Känner glädje en stund för att stunden efter vara jätteledsen, glad, arg, ledsen... och så håller det på.... 



Druckit min frukost nu och ska ut och longera Fairfight sedan kommer Equiterapeuten

och efter det rider jag Top-Gun.



 






 

Av Jennie - 1 oktober 2014 10:35

Håller på att laga mat. Det Blir överkokt fisk, blomkål, morötter, ägg, kokosmjölk och hirs.
Borde egentligen inte laga mat utan recept men vafan... måste ju öva!

Av Jennie - 1 oktober 2014 00:11

Till hår, tandkräm, deo osv använder jag Santa Marias Bikarbonat. Det kan dock finnas aluminiumrester i den. Så till bakning och till mitt glas med 1/2 tsk Bikarbonat använder jag ett finare märke. Crearome. Finns att beställa.

Istället för exempelvis 1 msk bakpulver så tar jag 1/2 msk bikarbonat, eftersom att bakpulver innehåller bikarbonat+ en massa annan skit. Är alltså renare med Bikarbonat.

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7 8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards