Jennöh

Alla inlägg den 11 januari 2015

Av Jennie - 11 januari 2015 09:52

Häromdagen satt jag på Fairfight för 3e gången. Han får godis varje gång jag hoppat upp så när jag kommit upp på hans rygg tänker han bara på godis istället för att springa iväg el dyl. Och sist tyckte han "aja jag kan detta nu" för han började bita i grimskaftet osv. 

Varför jag är på plan och inte i paddocken är för att jag var för lat att gå ner 30 meter hahah.......



Jag börjar med att hoppa bredvid honom och ruska om över ryggen. 


   

 

 

 

Sedan blir jag upplyft och hänger på honom från båda sidor och klappar honom överallt med stora rörelser och "kravlar" så att han verkligen känner att jag är där. (Viktigt att man inte smyger med det man gör) Samtidigt som han får backa, gå åt sidornana och slutligen framåt. 


 

 

 

 

När han känner sig trygg med det lyfter jag över benet och sitter på honom och upprepar det vi gjorde när jag hängde på honom. 


Även beordrat medhjälpare att alltid ge godis långt ner då han sänker huvudet, släpper eventuella spänningar och slappnar av. (Jag ger ALLTID godis långt ner...) Ett litet smart tips från mig till er!

 

 

Nästa gång blir det med kapson så att jag kan börja styra lite själv. Ska även börja tömköra lite.

 

 

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards