Jennöh

Direktlänk till inlägg 2 april 2015

Kommer alltid vara min lilla bebis...

Av Jennie - 2 april 2015 15:07


Fairfight, Fairfight, Fairfight... vart ska jag börja. Min lilla kille som börjar bli STOR. 


Gudasnäll kille! Jag hinner liksom inte riktigt med dock... Kan knappt fatta att han blir TRE ÅR i år. hahah..

   Min lilla 1 åriga bebis liksom.


Häromdagen klättrade han på Top-Gun när jag skulle ta in dem och nu är min kusins sto hemma.

När vi ledde ut de imorse gick han snällt med, men mullrade lite till henne och fick påminna honom ett par gånger om att det är jag som går först här. 

    Vi har delat av med en lina så att hon stod ca 3 meter från killarna, men jag såg genom sovrumsfönstret att hon stod och skvätte, till Fairfights förtjusning, så jag flyttade linan längre bort. Vill ju inte väcka den björn som sover.. Men än så länge går det fantastiskt bra **peppar, peppar**

Tycker det är jättebra att hon kommer hem emellanåt så vi får träna!   

 


För ett tagsedan när jag borstade och pysslade med honom så lade jag ifrån mig borsten lite. Då tog han den och drog den upp och ner på sitt ben som att "fortsätt matte, så HÄÄÄR!!" Snutte   


 



Ser ni förresten att vi sparar ut manen?? Så han kan vifta bort eventuella flugor på hingstbetet i sommar.

Vi får fläta upp den så att vi ser representativa ut  


 



Gjorde alltid det på min förrra häst också! Inspiration från våra vänner i Portugal. Där flätade de manen varje gång innan de arbetade hästarna. Tjusigt också och går mycket fortare än att knoppa  


   


Pssst.. Imorgon kommer ett långt inlägg om hur jag-, och min syn på uppfostran av hästar.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jennie - 14 maj 2019 09:17


Hej igen! Jag har väldigt mycket att göra så jag har inte hunnit stänga ner ännu då jag ska spara några grejer först. Under detox går man igenom många emotionella faser och att försöka hitta en balans och harmoni kan vara svårt till en början. Ja...

Av Jennie - 10 april 2019 20:52

Dag 3 av 90 Har varit i skolan idag. Gått riktigt bra på praktiken och teorin var oerhört intressant! Har precis skrivit färdigt mina journaler och varit ute och gått. Imorgon em åker jag hemåt igen. Ska in till stan på vägen och köpa nytt läppstif...

Av Jennie - 8 april 2019 09:21


Idag börjar min juicefasta som ska pågå 3-4 månader! Denna bloggen finns bara kvar denna veckan ut, sedan raderas den för gott! ...

Av Jennie - 7 april 2019 12:16


Bättre sent än aldrig! Nu har jag skaffat instagram. Gjorde det nu alldelses nyss. La till några bilder lite snabbt.  Ni hittar mig nu där jennie.hellberg Kommer kanske starta upp en ny blogg, men först har jag lite måsten att ta itu med.Håll koll ...

Av Jennie - 6 april 2019 09:44


Hej hopp Hastigt och lustigt har jag bestämt mig för att stänga ner denna bloggen helt. Jag går igenom en förändring både i min hälsa, mitt emotionella och yrkesval bl a. Jag har bedrivit denna bloggen i många år nu och har en hel del trogna läsare...

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards