Jennöh

Alla inlägg den 7 april 2015

Av Jennie - 7 april 2015 11:54

Denna kille överraskar mig hela tiden! Han har åkt transport hem till mig, till veterinären 1 gång, fram och tillbaka till hingstbete- vilket blir 4 gånger sammanlagt i hela sitt liv.

   Gick in och ut ur transporten för två veckorsedan, stängde transporten, öppnade och gick ut och in igen ett par gånger för att han inte stått i en transport på 7 månader. Vi ska ju iväg på lite grejer nu i vår så kan vara bra att förbereda honom lite i alla fall.

   Han tyckte det var lite läskigt till en början, men var superduperduktig ändå och gjorde allt rätt. Framförallt tyckte han att det var lite läskigt när vi skulle stänga luckan så när den öppnades och stängdes några gånger sköt han in rumpan in under sig så långt det bara gick, men jag tänker mycket på vad mitt kroppsspråk sänder för signaler till honom. Så när jag blir lite nervös så tänker jag på att ta extra djupa andetag så att min kropp slappnar av så att det förhoppningsvis smittar av sig på honom.

Och det har det definitivt gjort!


Igår körde vi en sväng. När vi gick fram till transporten höll jag längst ut på grimskaftet som vanligt och han gick upp på lämmen och luktade lite, smakade lite på ströt som låg på golvet och när jag gick in så bara gick han efter hur lugnt som helst. Jag backade halvvägs och gick in igen. Tack vare att vi har övat så mycket på att följa mig så är han som en skugga efter och jag behöver inte ta i grimskaftet någonting. Han stod blickstilla under alla momenten som inkluderar bl a stängning, färd och öppning etc. Huuur lugn som helst och stod och åt på maten jag la in. Har sagt det innan och säger det igen- FANTASTISKT vilken mentalitet han har! 

 

 

Här kommer några ridbilder från i förrrgår:

Första galoppen i paddock & första gången vi red i hela paddocken. Har innan hängt in en rundvolt som vi ridit i. 

Han bär sig faktiskt väldigt bra naturligt s a s

Har innan knappt ens travat så visst går det fort framåt!

 

             

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards