Jennöh

Alla inlägg under maj 2015

Av Jennie - 11 maj 2015 11:23

Idag följde Angel med på sin allra första ridtur, i samtliga gångarter dessutom! Nu är hon 8 månader och lika tuff som mamma Nambi var! :) <3



Nöjd efteråt :)

Av Jennie - 9 maj 2015 00:05

Hoppas att ni också får en trevlig kväll!! :)

Av Jennie - 6 maj 2015 18:22

Hej allihopa


Ska erkänna att jag mår så där. Är väldigt nervös för ett besök på sjukhuset om ett par veckor då vi börjat med en utredning på mig pga smärta i buken som jag haft från och till under en längre tid. Tänker mycket på det och är galet nervös. De får göra vilka undersökningar de vill- är bara glad så länge de inte hittar något farligt. Var där även för ett par veckorsedan och tog lite olika prover så ska få svar på de också.


Men till något roligare. Skrev mitt sista delprov igår och imorgon får vi veta hur det gick, excided!!! Sedan är det bara det stora provet om ca en månad. 


Har även pratat med min fantastiska dressyrtränare som bott och ridit i Tyskland i många år och är SÅÅÅ duktig som ska vägleda mig med Fairfight. Ska vänja in honom vid bett och sedan så ska vi åka till hennes hästgård. Vi kommer även att altinera med att hon kommer ut till mig. Främst vill jag åka till henne för att han ska få öva på att komma till nya platser eftersom att vi ska satsa på kvalitéen när han blir fyra (som en rolig erfarenhet) och tills dess och i framtiden är det skönt om han är van att komma iväg till nya platser. 

Angående träns så har jag ett litet problem bara... han har så litet och nätt huvud att jag inte har något träns som passar. Alla mina träns är ju FULL. Jag ska prova göra fler hål och ser om det går annars får jag väl köpa ett COB. heheh......  Ett nytt bett måste också införskaffas! 


Nu är det GRÖNT på träden = nya bilder måste tas snart!  

     

Av Jennie - 6 maj 2015 18:02

 

TALLBARRSVATTEN

 

Fråga:

Vad det gäller tallbarrsvatten...Skall kvisten ligga i vattet över natten?

Hur länge kan jag använda samma vatten?

 

Svar:

Jag vet tyvärr inte hur länge det ska ligga i vatten. Då jag själv inte är allergisk har jag inte provat, men hört andra prata gott om det. Kan varmt rekommendera gruppen på facebook som heter "Läka Naturligt" där folk svarar på nästan alla dina frågor. Lycka Till!

 

Här är en som verkar ha svar på din fråga:

 

"Nämnde här på Facebook igår att tallbarrsvatten hjälpt mig med mina allergier så att jag slipper äta allergitabletter, vilket jag är helt lyrisk över. =)

Flera återkom till mig via meddelanden och ville veta mera, så tänkte att jag skriver en anteckning hur jag gör och vad mer jag gör som kan hjälpa mot allergier så fler kanske också slipper medicinerna. 

Detta med tallbarr skall hjälpa mot pollenallergier men verkar också hjälpa mot andra allergier för mig också, jag är mycket allergisk mot det mesta och dessutom har jag två katter som jag är superallergisk mot. :-/ 
I vanliga fall så äter jag 1-2 allergitabletter per dag året om. Nu dricker jag tallbarrsvatten och vid behov sköljer jag näsan med nässköljare och tar en dos Nasaleze (naturlig nässpray bestående av cellulosapulver, finns b.l.a på apoteket). 
Och detta funkar för mig - Så för mig är detta värsta mirakelmedlet. ;) Jag älskar när det naturliga funkar och man slipper ta allergitabletter och bli trött. Så tacksam för detta.  


Så här gör jag
Jag lägger ca 20-30 tallbarr och i en kanna på ca 1 liter och sen häller jag i vatten och sen får det stå under natten på diskbänken sedan dricker jag det under dagen, då och då spritt under dagen. 
På kvällen innan jag lägger mig så gör jag i ordning nästa dags dos/kanna med nya tallbarr som får stå till dagen efter. 

Jag har klippt några mindre kvistar från en mindre tall som jag har i en vas på bänken sen plockar jag det jag skall ha, men det går säkert att plocka barr och frysa in också. =)

Jag upptäcker direkt om jag inte dricker vattnet eller glömt göra i ordning - blir jättesnuvig, tätt i näsan och nysig... 
Hoppas detta kan hjälpa någon annan med. <3
Kram och ha en fin dag"



Här är en till LÄNK

 

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Länkar


Skapa flashcards