Jennöh

Direktlänk till inlägg 28 oktober 2015

Toleransträning

Av Jennie - 28 oktober 2015 22:47

Hej på er 


Det är full träning med Fairfight. Vi red VÅR första dressyrlektion för tre veckorsedan och det går framåt med stormsteg. Rider endast 1-2 gånger/vecka och resten tömkör jag bl a eller longerar över hinder. De anordnar även löshoppningar där han står så det gör han också.


I söndags var vi iväg på vår första toleransträning och det är min hovvårdare (köpte även joggingskorna av henne) som håller i det. Hade inga förväntningar ö h t faktiskt, MEN vad roligt det var! Åååh vad härligt med en häst som litar på en till 110 %. Den känslan är helt fantastisk. Fick också MYCKET beröm av tränaren och andra deltagare och åskådare. Ett kvitto för en själv att man är på rätt väg känner jag.


Finns dock inga flashiga bilder då det är mobilbilder och han ser ut som lilla skogs-Mulle nu med all päls och slitna manen efter all lek med de andra hästarna, men det skiter vi i eller hur!   Till sommaren skiner han igen. 


Alla "stationer" finns tyvärr inte med på bild och varje övning kan man utveckla hur mycket som helst. När han exempelvis skulle stå med alla fötterna på stora däcket hade han från början svårt att hålla balansen, men han hittade snabbt teknik för det. 


                       


Måste också uppdatera om där han står- Han står ju på lösdrift och en sak är säker.

Kommer ALDRIG NÅGONSIN stalla upp mina hästar igen. Detta är sååååååååå fantastiskt! Inte bara psykiskt utan även fysiskt, vad STARK i kroppen han blivit av att gå så! Vill ha min egna gård med en stor fin lösdrift i framtiden... **drömmer mig bort** 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jennie - 14 maj 2019 09:17


Hej igen! Jag har väldigt mycket att göra så jag har inte hunnit stänga ner ännu då jag ska spara några grejer först. Under detox går man igenom många emotionella faser och att försöka hitta en balans och harmoni kan vara svårt till en början. Ja...

Av Jennie - 10 april 2019 20:52

Dag 3 av 90 Har varit i skolan idag. Gått riktigt bra på praktiken och teorin var oerhört intressant! Har precis skrivit färdigt mina journaler och varit ute och gått. Imorgon em åker jag hemåt igen. Ska in till stan på vägen och köpa nytt läppstif...

Av Jennie - 8 april 2019 09:21


Idag börjar min juicefasta som ska pågå 3-4 månader! Denna bloggen finns bara kvar denna veckan ut, sedan raderas den för gott! ...

Av Jennie - 7 april 2019 12:16


Bättre sent än aldrig! Nu har jag skaffat instagram. Gjorde det nu alldelses nyss. La till några bilder lite snabbt.  Ni hittar mig nu där jennie.hellberg Kommer kanske starta upp en ny blogg, men först har jag lite måsten att ta itu med.Håll koll ...

Av Jennie - 6 april 2019 09:44


Hej hopp Hastigt och lustigt har jag bestämt mig för att stänga ner denna bloggen helt. Jag går igenom en förändring både i min hälsa, mitt emotionella och yrkesval bl a. Jag har bedrivit denna bloggen i många år nu och har en hel del trogna läsare...

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards