Jennöh

Alla inlägg den 25 augusti 2017

Av Jennie - 25 augusti 2017 11:45

Ni vet känslan när allt är färdigt?! Vi har varit på promenad med alla vovvarna, Zoe är också är (Angels syster) då hennes husse och matte är utomlands. All mat är färdiglagad, det är städat och strålande rent, all tvätt är i ordning, Frida är duschad och ligger och sover. Det är grått och mulet ute och man vill gärna sätta sig och äta något gott!

Men jag har lovat mig själv.. att inte åka iväg och handla- vilket hade blivit dadlar och kakao, för resten har jag hemma. Sååååå det blev att jag rostade lite solroskärnor i olja och salt hahah. Inte alls lika spännande, men har jag lovat mig själv så har jag. Så här sitter jag nu och äter solroskärnor hahah 

Har varit iväg flera dagar nu så det är så härligt med en hemmadag idag! 


Men men... I em när sambon kommer hem från jobb och gym är det min tur att bege mig ut på löparspåret. Sprungit några gånger nu och häromdagen kändes det faktiskt riktigt bra! Springer kortare sträckor så här i början för känner att knäna behöver träna upp sig igen. Är sugen på Göteborgsvarvet till våren. Har ju som sagt sprungit det fyra gånger tidigare men 2013 åkte jag på hjärtsäcksinflammationen. Sprungit kortare lopp därefter och förra året spang jag ett lopp på 1,5 mil med en tid som jag var väldigt nöjd med. Tänkte sprungit ett lopp på en mil nu i höst, men känns som att jag gärna väntar till våren tills att Frida är lite äldre och min kropp är "tillbaka" ordentigt. 


F ö så har jag börjat träna lite agility på hemmaplan med Angel och hon gör otroliga framsteg så jag hoppas att kunna börja tävla med henne inom en snar framtid. Jag är så tävlingssugen! 


Här är Angels mamma Nambi, som bekant strök med några timmar efter valpning för snart 3 årsedan.. För nya läsare kan ni läsa om det HÄR


        

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards