Jennöh

Alla inlägg den 2 januari 2018

Av Jennie - 2 januari 2018 12:11

Mitt år har börjat bra förutom att jag är lite småsjuk. 
På nyårsafton var vi hemma och åt trerätters. En lättare förrätt, skaldjur mm som huvudrätt och en supergod tryffeltrårta till efterrätt (Givetvis sockerfri, sötad med dadlar). Sedan gick vi in till moster med familj som hade gäster hemma och skålade in det nya året. 

 

Helt perfekt! 

 

 

Inser att detta blev ett hästinlägg mer än ett nyårsinlägg, men jag är så glad och tacksam över alla tusentals bilder som tagits på mig och mina djur genom åren. Nu blir det mycket bilder tillsammans med Frida och Anton också  



Igår på årets första dag bjöd Malikbästa träningen hittills och jag vart jätteglad hela kvällen. Han var så pigg när jag ropade på honom från hagen och hästarna kom i full fart, så jag tänkte mest att "oj, hur ska detta gå", men det gick så jäkla bra!
Jobbar honom ännu endast från marken, men satt på honom häromdagen faktiskt och det gick bra.
Mycket arbete kvar då han inte är tränad innan och har tuff mentalitet (då är jag glad att jag redan uppfostrat och ridit in Fairfight när han var hingst så jag vet vad jag gett mig in på) men det går från klarhet till klarhet hela tiden så det är kul och han har blivit starkare i kroppen. Nu vill han även samarbeta vilket han inte var särskilt intresserad av i början och ifrågasatte en del. Han börjar tycka att jag är en ganska rolig och intressant prick tror jag.
I sommar blir han 4. Mina unghästar har jag haft från att de varit 1 och byggt grunderna under längre tid, men tempot blir lite intensivare nu då han är två år äldre och mest gått i hagen och lekt. Lägger stor vikt vid markträning innan jag hoppar upp och rider in på riktigt. För det första är jag rädd om mig själv, men jag får så otroligt mycket "gratis" om jag gör det innan. 


Malik

 





Fairfight 3 år

Saknar honom så mycket. Vi var med om så mycket och stod varann så nära trots att vår tid tillsammans blev så kort.

 

               



Så här kunde det också se ut ibland till en början.. 

 

                

 

 

...men oftast höll han sig på marken...

 

 

 

 

Ett år senare såg det ut så här!

 

               

 

 


 

Ett starkt minne är även tömkörningskursen för Anders Eriksson, när Fairfight var 3 år. 

Han gnäggade efter mig vid dörren jag gick ut från när jag sprang och låste bilen, men struntade i alla andra hästarna som gick ut från en annan. Han var min och jag hans  

 

       



 



Ha en bra dag allihopa och god fortsättning. Nu ska vi äta lunch! 

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Länkar


Skapa flashcards