Jennöh

Alla inlägg den 12 april 2018

Av Jennie - 12 april 2018 23:06


 Frida på upptäcktsfärd   


Frida smet iväg på upptäcktsfärd medan jag ställde in vagnen. Jag såg såklart att hon kröp iväg, men tänkte att hon får kika lite.. därav tunn klädsel.. 


När jag duschade förut hörde jag plötsligt ett nervöst skratt och när jag tittade ner stod hon upp helt själv utan att hålla i någonting. Vinglade till efter några sekunder och satte sig igen, men sedan gjorde hon det flera gånger medan vi var där nere. Så häftigt att följa henne    Vår goa glada perfekta lilla tjej.



Av Jennie - 12 april 2018 22:48

Hej
Både i söndags, tisdags och idag när jag tränade Malik var han så duktig!
I söndags körde vi lite i rundkorallen innan vi begav oss ut på tömkörningspromenad- där vi även travade en del. Klart att han hoppade och bockade lite, men det är helt okej att visa sin glädje bara han ändå lyssnar på mig och det gjorde han galant! Min mamma som också var med fick sig också en härlig springtur.


I tisdags gick jag och en till i stallet med hästarna en promenad på 1.5 timme. Malik hade både sadel och träns under repgrimman. Vi både travade och galopperade (läs vi sprang bredvid) så Malik blev alldeles anfådd, likaså vi. När vi kom tillbaka till stallet hängde jag och satt på honom lite grann. Har aldrig medhjälpare när jag rider in unghästarna längre.. Tycker att det är lättare att göra det själv- så att jag och hästen kommunicerar med varandra helt istället för att hålla koll på en till. Han skötte sig helt perfekt!

Idag gick vi bort till en paddock där vi inte varit i på ett tag pga att det varit fruset. Spännande med alla hästar tycker han, men jag gick, stannade, vände och backade mm så att han var tvungen att koncentrera sig på mig istället. Sedan linade jag honom över cavaletti och efter det fick han hoppa i linan. Han busade en del till en början av övningarna, men eftersom att det kom cavaletti och hinder var han tvungen att koncentrera sig och det gjorde han helt perfekt och avslappnat. När han sprungit av sig lite energi så tömkörde jag först bakom honom och sedan på volt över skrittcavaletti.

Snart tar jag mig nog upp och rider lite grann om det fortsätterså här!

Sedan fick han ta det lugnt medan jag plockade undan.. Både bebis, hundar och barnvakt var otroligt tålmodiga. Guldstjärna till dem!


Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Länkar


Skapa flashcards