Jennöh

Alla inlägg den 6 juli 2018

Av Jennie - 6 juli 2018 00:59

Jag har ätstörningar och haft i ca 10 år. Bulimi. Åt inte på en vecka och sedan vräkte jag i mig mat.. OFTA som jag vräker i mig mat utan hejd även idag, men i vintras spydde jag upp precis allt vid två tillfällen. Sa inget till Anton först, utan skyllde på magkatarr hahah..


Gick in på detox för två veckorsedan och mådde så bra Sedan blev jag stressad och dag tretton började jag att vräka i mig allt möjligt i flera dagar. Saker jag inte ätit på flera år... Häromdagen tryckte jag i mig dadlar med lakrits och kokos, halloumiburgare med pommes frites (vilket jag aaaaaldrig skulle äta annars, en LITER raw food glass och två bars. Igår åt jag också halloumiburgare och idag åt jag en liter raw food glass till.. Just nu äter jag ris med sojasås. Äter aldig ris heller vanligtvis... Man jag säga att jag tappat fotfästet rejält. Ska jag skratta eller gråta? Både och.. 


Imorgon tar vi nya tag och börjar om.


Jag ska alltså detoxa för att må bättre. Jag ska bli frisk. Olika Fysiska och psykska problem jag har. Bl a en utbrändhet jag ska bli fri från, samt ångest. Ska också sluta vara en emotional eater. Men vet ni, FAN VAD SVÅRT DET ÄR! 

Tur att jag är så envis...


Steg 1 endast äta frukt.

 


Vet ni hur najs det är och hur bra man mår av det? Jag älskar det!

Just nu är jag en zoombie som trycker i mig allt jag inte ska, men imorgon (idag fredag) är det slut med det! . Visst att jag tappat kontrollen många gånger förut, men detta är nytt ändå. . Känns som att min kropp inte tillhör mig. Aja vi får skratta åt det så känns det bättre. Hahahah.... Jag är duktig! Upp igen då! 

 

   

Av Jennie - 6 juli 2018 00:21

Wow wow wow säger jag bara! Malik alltså, vilken kille! Tömkörde först på stora ängen i bett. Hästar och andra störningsmoment som gick förbi och gnäggade. Visst att han gnäggade tillbaka ett par gånger, men han behöll lugnet och skötte sig exemplariskt! Han börjar bli så stark i kroppen också!

Efteråt longerade jag med sadel i repgrimma och han gjorde allt perfekt! Sedan red jag i skogen i samtliga gångarter, och hans ägare pomenerade med. ifall att något skulle hända så känns det tryggt att ha med någon som går en bit bakom. Kan det vara 6e eller 7e gången jag rider...? Jobbat mycket från marken som ni vet, använder röst samt säte och han gör glatt precis allt jag ber honom om. Det är en så häftig känsla. Tänk när jag blev tillfrågad i höstas att ta mig an honom och han var mer vild än tam och nu är jag ute i skogen och galopperar på en lugn och trygg häst, utan häst sällskap. Bästa passet hittills!

Vi har ett riktigt fint samarbete nu Malik och jag, o hans ägare är nöjd! 


Malik har aldrig åkt transport så jag har fått i uppdrag att lastträna honom också. Känns kul att folk har förtroende för mig, min kunskap och känsla för hästarna. 



Översta bilderna är från 2a gången jag skulle sitta på honom. Understa bilden är från förra veckan. 

     

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Juli 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Länkar


Skapa flashcards