Jennöh

Alla inlägg under maj 2012

Av Jennie - 18 maj 2012 21:45

Sofia

 


Och lilla jag...



Nu ska vi hitta på lite bus!!   

Av Jennie - 18 maj 2012 17:57




Nambi är en Prazsky Krysarik


Storlek:

Prazsky krysarik - 20-23 cm (idealhöjd) 2- 2,6 kg.

Dvärgpinscher - 25- 30 cm 4-6 kg.

Chihuahua - 1,5-3 kg (idealvikt) I denna ras tas bara hänsyn till viktangivelser, inte mankhöjd.  http://www.chihuahuacirkeln.nu/index.php


Här var Nambi endast 10 veckor. Idag är hon 4 månader, 1 vecka och 2 dagar...    


 


Vi har Håfveledskennel http://www.hafveleds.se/ och föder upp Silver stor- och mellanpudel. Nambi är vår första PK och så småningom ska vi  börja med uppfödning av även PK. Första kullen kommer förhoppningsvis av Nambi om ett par år. Fast innan dess ska vi bl.a träna och tävla lydnad och agility, hon skall ställas ut och hon skall göra ett MH- test m.m Förut hade vi även uppfödning av Rottweiler. Därav älskar jag tan-teckningen!



Prazsky krysarik vs Rottweiler. Likheterna är slående...    

     


Jag och lilla Nambi igår till vänster     



Nu ska ja ut o fixa o sedan ska jag till sofia vid


10 när hon slutar!


Av Jennie - 18 maj 2012 10:15

Igår var Nambi på sin allra första utställning och hon kammade hem ett Hp och blev BIR!   


Hp - Hederspris

BIR - Bäst I Rasen


Det var väldigt kallt så mina händer blev blåa och Nambi fick ligga i väskan invirad i massa filtar stora delar av tiden eftersom att hon skakade så mycket annars...    

Hon var glad och allert även om hon frös väldigt mycket och domaren stod och log hela tiden!   


Hennes kritik:

"Feminin tikvalp, välformat huvud. Bra uttryck, Bra hals. Något fallande kors. Behöver få mera kropp, Rör sig bra fram, Något under sig bak. Kunde ha en bättre rygglinje för dagen. Mycket trevligt temperament"


Egentligen skulle vi in igen när alla var klara och gå med alla raser, men det var så kallt och skulle dröja några timmar så vi åkte hem! Ställde även en av våra fodertikar och hon fick också Hp och blev BIR!   


Efteråt åkte vi på valpkurs och hon var lika duktig som vanligt...   Jätteduktig faktiskt! 


Jag och Nambi i blåsten innan vi hoppa in i bilen  


   

Köpte även ett jättegulligt regntäcke till henne som var fodrat + ett svart nytt utställningskoppel   

Just nu är hon ca 21,5 cm hög. Hennes mamma är 22,5 cm.

Av Jennie - 14 maj 2012 00:15

Jag, Emma, Brorsan Philip Och Kenneth Sprang Göteborgsvarvet igår!

2,1 mil

Vi är nöjda med våra prestationer!   

Igår var mitt tredje varv! Första gången när jag var 17 år för två årsedan..



Emma och Jag   

   

Brorsan Philip    

Kenneth och Jag

 



Ni har väl inte missat Nambis update?!






.

Av Jennie - 14 maj 2012 00:13

Nambi var med på blodspårskurs för miljöträningens skull. Dock bara som åskådare! Hon är lika stor som skon.. haha!


 


Vi har även börjat på valpkurs! Hon är jätteduktig!! Varit där två gånger ännu..


 

Underbar mentalitet! Nyfiken och framåt. Även otroligt lättlärd!


 

Dock tror hon att hon är mycket större än vad hon är.. haha!

Nambi och min sko..   (Hon ser alltid mycket större ut på bilder   Hon är ca 21,5 cm nu) 


 

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Länkar


Skapa flashcards