Jennöh

Alla inlägg under juli 2017

Av Jennie - 30 juli 2017 16:42

De första dagarna efter Fairfights bortgång spydde jag upp allt jag fick i mig. Hade varit så ledsen över det att allt bara kom upp igen..
Blev en bra paus när hela gänget på ca 20 pers åkte upp till Åre och cyklade Downhill. Sååå häftigt och roligt! Det är vår nya tradition. Var så skönt att bara komma bort från allt och tänka på annat.

Av Jennie - 26 juli 2017 20:50

Du kommer alltid att ha en särskild plats i mitt hjärta Fairfight   

Av Jennie - 14 juli 2017 00:05

Stod i köket och lagade mat, vände mig om och såg detta. Norpade snabbt åt mig telefonen och tog ett kort. Jösses vad man smälter. Angel är bredvid hennes sida precis hela tiden. Angel tycker om henne så himla mycket <3

Av Jennie - 10 juli 2017 09:52



 


Av olika anledningar ska jag låna Heidi som jag hade förut. 


En anledning är att hennes ägare inte kunnat åka på träningar osv med henne då de inte kan lasta henne. Det var över ett årsedan de åkte med henne någonstans och då fick de med nöd och näppe på henne på transporten och gjort lite andra anordningar på transporten för att lyckas stänga osv men det har inte gått. 


Hennes matte frågade på torsdagen veckan innan när jag skulle komma och hälsa på igen. Jag svarade och vi bestämde dag- även att Heidi skulle bo hos mig ett tag. Jag hälsade på hos dem på måndagen och passade på att lastträna en stund. Även tisdag morgon åkte jag dit (tar strax över en timma att åka dit) och lasttränade. På onsdagen när det var dags att åka gick Heidi in i transporten själv och jag stängde där bak. 


Har adrig haft lastningsproblem själv och det kändes jättekul att jag löste problemet! 


När vi kom hem stod flera brandbilar hos oss och det var massvis med folk. Ställde snabbt in Heidi och sprang bort i hagen där min kusins häst låg i diket. Aldrig ramlat i någon häst där innan på 30 år..

Efter en och en halvtimma kom hon äntligen upp och låg helt utmattad på marken en stund innan hon ställde sig upp. Phuu, benen bar henne! Hon var väldigt öm ett par dagar och kollades av veterinär men de hittade inte något då direkt och nu mår hon efter omständighterna rätt bra och går i hage som vanligt! 



Heidi & Danzette (lite kul, för upptäckte häromdagen att de två är släkt!

        



Bilder som fotografen mejlade:

             

Av Jennie - 6 juli 2017 23:59

Ser ni vem det är som är på besök?
Heidi som jag hade i två år, för tre årsedan ska bo hos mig ett litet tag nu.

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Länkar


Skapa flashcards