Jennöh

Alla inlägg under maj 2015

Av Jennie - 21 maj 2015 23:50

 

 

CHOKLADBOLLAR UTAN SOCKER



Här kommer receptet på chokladbollarna utan socker. Personligen tycker jag att de är SUPER goda och smakar nästan som vanliga, å andra sidan är jag van att äta kakor/bakelser utan socker så ni får prova helt enkelt. Tar ca 5 min att göra. 

Vi har gjort dessa chokladbollarna ungefär varje kväll sedan en vecka tillbaka hahah. 3 dubbelt dessutom.


Jag tar mestadels kaffe, men även lite vatten för att jag inte gillar när det är för starkt (enligt mig). Ni får prova er fram.

 

Enjoy, hoppas det smakar!

 

Ingredienser:

  • 100 g kärnfria dadlar
  • 2 msk kokosolja
  • 1-2 msk kakao
  • 0,5- 1 dl havregryn
  • 2 msk vatten eller kaffe
  • 1 dl kokos att rulla bollarna i.

Gör så här:

 

  • Mixa först dadlarna lite själva i en matbredar och sedan mixar du allting till en slät massa.
  • Rulla bollarna i kokos
  • Förvara i kylskåp



Tråkig mobilbild från första gången vi gjorde dem, men det får gå


LÄNK

Av Jennie - 21 maj 2015 18:34

Gipset får absolut inte bli fuktigt för då förstörs det, men idag har vi haft tur så han har kunnat gå ute hela dagen! 


Red Top-Gun i paddocken och det var så klart väldigt roligt tyckte Fairfight... Han sprang runt och busade vilt väldigt mycket, så efter ett tag fick jag stänga ut honom i gången tills jag ridit färdigt för vet inte hur bra det är att springa runt med gipset... Varken för hoven eller gipset?


Ska tydligen regna lite imorgon?? Men är det OK på fm och framåt dagen får han gå ute så länge det är uppehåll så nu håller vi tummarna!

Han har gått själv en vecka nu så släppte TG med honom en stund. Mysigt till en början tyckte Fairfight men sedan ville Fairfight leka så fick släppa TG i hagen igen. Inte lätt för TG när Fairfight både bestämmer och vill leka. Då springer Fairfight efter och nyper honom i rumpan och haserna- inte populärt enligt Top-Gun!!!



Hugo & hästarna

 



Angel   

 




Getterna kommer fram när Hugo har gått, för de tycker han är läskig..

    

Av Jennie - 20 maj 2015 13:37

Boxvila för Fairfight i 7-10 dagar med jipsad hov då han varit halt i över en vecka. Jag har gjort våtvärmande omslag som han haft dygnet runt och då har han inte haft ont, men nu var hovslagaren här och hittade den misstänkta hovbölden. Skönt.

Han har bara gått på lösdrift innan han kom till mig och är ute 6, 8- 21, 24 tiden, alltså cirka 15 timmar/ dygn så det blir helt klart en omställning!

Men en vecka går fort. Efter det kommer hon ut igen och ser hur det läker sig. Han har fått MSM sedan i fredags så får hoppas att det hjälper till lite på traven..

...

Av Jennie - 19 maj 2015 16:03

Av Jennie - 14 maj 2015 18:29

Av Jennie - 11 maj 2015 23:37

Alexandra och jag efter loppet :D

Av Jennie - 11 maj 2015 15:59

Första loppet sedan Göteborgsvarvet 2013 då jag åkte på hjärtsäcksinflammation. Så kul att kunna komma igång. ÄLSKAR LÖPNING!!!
Är på väg och hämtar Alexandra som också ska springa. Håll tummarna för oss :D

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Länkar


Skapa flashcards