Jennöh

Alla inlägg under februari 2017

Av Jennie - 26 februari 2017 15:56

I fm var jag och hjälpte min medryttare med ridningen. Var dags för lite studs idag tyckte jag hihi
Tog honom först i repgrimma och lina så att han fick känna på det själv innan, då han aldrig hoppat studs med ryttare tidigare. Bara kört studs i lina- fram till idag.
Han gav allt vad han hade och ser väldigt maffig ut och taxerar riktigt bra utan hjälpbommar trots en del busande till en början. Sedan sadlade vi och satte på tränset så att hon fick hoppa och det gick också super bra!
Hon är 30 år och har jobbat utomlands några år då ridning inte varit möjlig i större utsträckning. Hon har inte ridit så mycket unghästar innan så hon vill ha hjälp då det kan bli lite missförstånd mellan dem ibland. Han har enbart blivit riden av mig så det är inte konstigt att han blir lite fundersam ibland. Som tur är har jag världens duktigaste och mest sammarbetsvilliga- snart FEMÅRING(!!) så det går galant med lite vägledning från mig.
Min förhoppning är att jag ska kunna komma ut på någon tävling el dyl till sommaren. Hade varit fantastiskt roligt! :)

Jag fyllde även år igår och hade en helt perfekt dag. Sambon ordnade lyx-frukost och framåt kvällen hade jag kalas med familj och vänner, men jag kom upp i morse. Tröttheten man har som gravid i sjunde månaden är inte att leka med kan jag tala om hahah så det är sååå skönt att få en massa hjälp i stallet nu.. Orkar vara igång lite ett par timmar, sedan är det dags att vila igen.
Fick även två ridtröjor från medryttaren som hon köpte på mässan på Gbg Horse show. En tjusig marinblå pikétröja och en brun tjockare tröja. Jätte fina!

Nu är det dags att ordna lite mat. Sambon är nog hungrig när han kommer hem efter skidloppet om en stund. Han har åkt lite olika lopp och träningar inför Vasaloppet som äger rum nästa helg. Det ska bli spännande!


Fairfight och medryttaren:
Han ser ut som en liten ponny på denna bilden hahah men han är närmre 165 cm i mkh nu

Av Jennie - 23 februari 2017 08:56

Min frukost varje dag:

Gröndricka på mixade grönsaker. Ej frukt.
Bovetegröt med kanel och havredryck. Emellanåt har jag även ett supergott fröbröd på enbart frön, nötter, ägg och lingon, som jag bakar. (Köper aldrig bröd)
Olika kosttillskott + rå vitlök, äppelcidervinäger, ibland olivolja.



Alla kosttillskott jag äter under dagen vid olika tidpunkter:

Av Jennie - 22 februari 2017 16:24

Idag går vi in i v31. Gör inte många knop idag. Legat i soffan mest hela dagen förutom när jag hade över en kompis på besök ett tag, men nu ska jag till stallet och hjälpa min medryttare med ridningen.

Som ni ser är mina magrutor borta nu. De var där för bara några veckorsedan. Blir en oval cirkel när jag spänner mig nu hihi
Den lille rör runt ordentligt i magen idag! Så himla mysigt.

Av Jennie - 18 februari 2017 22:26

Av Jennie - 9 februari 2017 17:31

Är på spa med mamma o syster. Vi har endast bilder här ifrån då vi inte hade med oss någon telefon
Så härligt!
Nu har vi hämtat oss ett tag på hotellrummet och ska nu svira om och bege oss ner till trerätters.
Mums!


Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Länkar


Skapa flashcards