Jennöh

Alla inlägg under december 2015

Av Jennie - 25 december 2015 21:03

Av Jennie - 25 december 2015 08:05

God Jul allihopa!

Min julafton var helt perfekt och det hoppas jag att eran också var :)

Av Jennie - 23 december 2015 18:35

Godkväll

Blir det uppesittarkväll och dopp i grytan för er ikväll? Jag ska strax åka till mamma och umgås med familjen.

Red Fairfight förut och JÖSSES vad duktig han var idag! Sist jag red övade jag en del galoppökningar och idag kändes han väldigt stark och jämn, tog för sig ordentligt även i traven.
När jag longerade han innan jag satt upp var han superduper pigg och flög i luften och bockade och hade sig nästintill hela tiden- men så fort jag sa sakta av o satte mig mer o visslade, saktade han av och kom direkt som vanligt.

Efter att jag ridit färdigt ett riktigt bra pass i manegen beslutade jag för att prova rida ut lite mer än vi gjort innan.
Så fort något är läskigt osv blir det klapp och godis precis som från marken så det var inga problem.
Vi vadade i vatten och både travade och galopperade på en grusväg och han tog för sig ordentligt och tyckte det var jättekul! Han har otroligt vägvinnande galopp och gick i form i båda gångarterna på grusvägen och lyssnar direkt på röst och säte vid avsaktning.

ÄLSKAR att rida in hästar själv så att man får de precis som man vill ha de. Han är SÅ underbar- min vän!

(Två bilder från i somras innan flytt)

Av Jennie - 16 december 2015 19:46


 

Världens roligaste häst att umgås med! Min fina 3 åring.

Älskar honom så mycket att det värker.. 

 

Detta ridpasset ägde rum 3/12-15


Notera joggingskor och utan nosgrimma och en lugn och tillfreds mun **thumbs up** 

                                 

Av Jennie - 11 december 2015 10:53

  


Fler bilder kommer senare idag..   


 



Aldrig lyssnat på, eller varit ett fan av Justin, men denna låten tycker jag faktiskt är go.

Udda musikvideo kanske men det hör väl inte hit..




Av Jennie - 2 december 2015 08:44

Nu ska jag bereda en gröndricka, dricka alger, ta D-vitamin och gå ut på en PW.

Här har man det gott!

Av Jennie - 1 december 2015 10:01


 

Är bindor och tamponger trygga för hälsan?


Sanitetsbindor och tamponger har under de senaste åren blivit mycket sofistikerade med parfymer och inbyggda odörförebyggande system som är en blandning av material med förmåga att ta bort dålig lukt. En del innehåller även gel som får mensen att stelna, vilket hindrar läckage. Tamponger innehåller också kemikalier- och kom ihåg att dessa två produkter är tillverkade av cellulosa, som kommer från ett träd. De är på grund av detta inte naturligt vita och måste genomgå klorbehandlingar som skall få dem att påminna om bomull.


Alla dessa föroreningar framkallar allergiska reaktioner som orsakar stark irritation i detta känsliga område. Tamponger kan orsaka vaginal torrhet och därigenom skapas en hel del risker för infektioner från menstruationsvätskans nedbrytning när den ligger i cellulosa i flera timmar. 


Vad man ska använda då?

Helst bör du använda produkter som inte är parfymerade och som är av 100% bomull. Dessa är svåra att hitta eftersom ekologiska bindor och tamponger inte är särskilt kommersialiserade ännu. Tack och lov finns det ett annat alternativ som är en bra lösning på detta problem: menskoppen. Den är ekologisk, hygienisk och prisvärd.

Vad är en menskopp?

 

 

Menskoppen är ett alternativ som funnits ända sedan 1930 och genom åren har designen förbättrats, vilket gjort dem mer fashionabla. Denna produkt sitter perfekt, den är mycket bekväm och den läcker inte, vilket gör den mycket pålitlig. Du kan använda den under 12 sammanhängande timmar och den orsakar inte någon form av allergisk reaktion, vilket gör den extra bra för kvinnor med känslig hud.

Menskoppen används internt och de som använder den försäkrar att den är mycket bekväm och att de inte skulle byta ut den mot någon annan produkt oavsett hur ekologisk den är.

 

Gå in och läs mer på: http://menskoppen.se/

 

 

Länkar

stegforhalsa.se

healthaholic.se

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Länkar


Skapa flashcards