Jennöh

Alla inlägg under mars 2017

Av Jennie - 23 mars 2017 22:30

Idag har jag haft en så himla bra dag!
Brukar numera lägga mig igen efter att Anton åkt till jobbet kl 6 på morgonen (jag går upp vid 5 med honom nästan varje dag och äter frukost), men idag kände jag mig pigg och satte på nyhetsmorgon.
Han gör alltid frukst åt oss, men var däremot lite trött och orkade inte göra det så jag gjorde en gurkmeja-drink åt honom på bl.a kokosmjölk och banan och lite andra kryddor. Den är jättegod!

Tog en dusch och pysslade med både det ena och det andra samtidigt som nyhetsmorgon rullade. Vid lunchtid åkte jag sedan och handlade mat och var klar lagom tills att jag skulle vara på MVC, v 35 nu. Allt såg bra ut och vi följer kurvan nästan på pricken. Bebisens huvud ligger fortfarande med huvudet ner som det gjort redan i några veckor, men den är inte fixerad ännu.
Vågen visade en viktuppgång på nästan 7 kg så det kändes också väldigt bra att jag gått upp såpas så att jag vet att bebisen har det bra då jag inte gått upp något i mig själv. Kul på babyshowern, för vi vet fortfarande inte om det är en pojke eller flicka så det fick vara både blått och rosa. Jag tror pojke och Anton tror flicka. Min syster som gjorde blöjtårtan har också drömt att det blir en pojke. Känns kul att inte veta ännu...   

Åkte sedan hem och cyklade en långtur med alla vovvarna för att sedan laga en massa mat som var klar lagom till att Anton kom hem igen. Sedan blev det mys i soffan en stund innan det var dags för läggdags.

Angel och Zoe. Passar Zoe ca 1.5 vecka. Hon åker nog hem på söndag igen.

Av Jennie - 19 mars 2017 13:14

Igår överraskades jag med babyshower av nära och kära. Jag och Anton kom hem efter att ha varit i stan och när jag kliver innanför dörren så är hela trappan full av fina, och det flyger "smällare" o glitter. Trodde bara vi skulle vara hemma en sväng för att åka o handla mat. Anton hade givetvis koll på allting och det var planerat in i minsta detalj- och jag hade inte en aning!

Det var pyntat i hela lägenheten och jag fick massvis med fina presenter till bebisen och det bjöds på mat och tårta och vi gjorde även roliga lekar. Blev så otroligt lyckat och jag sov så gott i natt.

Fanns vanlig tårta också mer än dessa raw som jag äter. Och denna fina blöjtårtan har min syster gjort

Av Jennie - 5 mars 2017 20:18

Idag åkte sambon Vasaloppet för första gången och fick den fantastiska tiden 06.55.27 och slog därmed sitt mål på under 7 timmar!

Så jäääkla duktig! Han och jag har samma "tävlingshuvud" så det lär bli en envis unge vi får.. ;) På tal om bebis så känner jag att den har hicka just nu hahah.

Kompisens sambo åkte på 10.10.någonting och det är också skit duktigt! Bara att ta sig runt är liksom awesome.

Av Jennie - 5 mars 2017 19:28

Fairfights dam åkte till Växjö idag så nu är tanken att han ska gå med denna 3 åringen som inte fick gå med de i vintras (för Fairfight...)
Kaxig liten prick som inte är hanterad särskilt mycket. När jag ledde honom igår så tänkte han bara gå rätt på mig, men jag gjorde som jag alltid gör och nästan direkt gick han snällt och glatt bredvid. Idag gick han fint bredvid nästan direkt. Blir nog en väldigt trevlig kille så småningom!    Hade jag inte varit gravid hade det förmodligen blivit jag som ridit in honom, men nu är läget som det är- och det är jag givetvis väldigt glad över!   
Vem vet, kanske gör det när ungen kommit ut. Återstår att se!


Tyvärr får 3 åringen inte vara i ligghallen ännu för Fairfight och det är skitväder så vi kanske tar in 3 åringen idag.. Aja. Vi håller tummarna att det ordnar upp sig! 


För övrigt red jag ett pass på Fairfight i paddocken fredags. Gick så jäkla bra! men hade sammandragningar och sån FRUKTANSVÄRD värk i hela kroppen sedan som började redan när jag red och som höll i sig lite även igår. Ibland är det inte bra att vara så envis hehe... Mestadels tar jag det väldigt lugnt under dagarna och vilar mest och plockar lite här hemma osv. Rider inte mycket längre. Har fått sämre balans också pga att tyngdpunkten flyttat sig så jag har varit nära på att trilla av vid två tillfällen när han busat. Annars sitter jag som klister på ryggen och har aldrig åkt av honom, inte ens under inridning mm. så vore jäkligt onödigt och dumt att göra det nu!

Kan inte ens jobba så det borde jag förstått, men ibland vill man inte riktigt inse sina begränsningar. Kunde inte göra någonting efteråt och fick ha hjälp med nästan allting så det ska jag försöka hålla i minnet om jag skulle få dessa idéer igen...


Fairfight till vänster på samtliga bilder:

3 åringen tänkte springa iväg men det var inte tillåtet att gå iväg hur som helst utan att ha bett Fairfight om lov.


Nu håller vi tummarna att det ordnar sig! 


 


Av Jennie - 1 mars 2017 17:39

Har precis varit i stallet och gjort iordning och skrittat fram Fairfight åt medryttaren. Jag sa häromdagen att jag kunde göra det så att hon kunde rida medan det var ljust. ...och för att jag gärna vill mysa med min häst <3
Har även köpt ett reflextäcke till Angel då hon syns dåligt i stallet och när jag tömkör osv
Då jag inte har fullt fokus på henne just då så syns hon betydligt bättre nu :D

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Länkar


Skapa flashcards