Jennöh

Alla inlägg under maj 2018

Av Jennie - 28 maj 2018 19:18

Hej 


Vi har varit iväg och fixat lite grejer och värmer nu maten från igår. Grillat, gott! Köpte bl a en ny kalender när vi var iväg förut, vilket gjorde mig lite nervös för det fick mig att tänka på att jag är antagen till en utbildning och ska börja plugga! Min utbildning är på heltid och startar redan i mitten på augusti och sträcker sig två år framåt. 

 

Jag brinner för hästar och friskvård så jag vill kombinera de två! Jag blir massageterapeut, och utbildad på laser, elektroterapi, stötvåg, konvalescens och rehabilitering av häst. Sedan är tanken att jag ska starta upp mitt företag och utbilda mig till fler saker efter hand som jag tycker är intressant så att jag har fler tjänster att erbjuda.

Vet redan tre utbildningar jag vill gå efteråt. Men en utbildning i taget! 

 

Woohoooo!!! 

 

 

 

Av Jennie - 27 maj 2018 23:15

Denna helgen har bjudit på allt möjligt. Fest, hästar, myskväll, ätit gott och nyttigt, klippningar mm
Men framförallt har jag blivit uppvaktad på morsdag, för andra gången! Wow vad jag älskar att vara mamma till vår lilla Frida. För övrigt började hon gå en del igen för ca 2 veckorsedan och numera går hon hela tiden. De sa att det skulle gå fort när barnen väl börjar gå och det gjorde det verkligen!
Jag älskar Frida, jag älskar Anton, jag älskar oss <3 ...och jag älskar Angel också såklart.

Av Jennie - 24 maj 2018 23:45

Övriga familjen har somnat och jag kom hem rätt nyligen.. Varit och ridit Bamse efter att jag och familjen var hos mina föräldrar och grillade samt badade lite.
Guldstjärna till Bamse idag. Bästa passet hittills!

Av Jennie - 23 maj 2018 22:34

Precis varit och tömkört Malik ute på ängen. Duktig han börjar bli! Börjar bli självbärig och mer liksidig. Sedan verkade jag en annan häst som står i Maliks stall. A

Vi äter alltid frukt till frukost (och oftast lunch också) men nu har vi ätit mango sorbet ett par dagar. Så gott!!! Mixar frusen mango som fått tina några minuter, tillsammans med en bit ingefära. Glassigt och krämigt. Gillas skarpt av både mig och Frida. Finns så mycket olika varianter man kan göra av frukt och bär..

Har en nyhet jag vill berätta för er.. men först ska jag tala om för alla inblandade.
Kan nog säga denna veckan iaf!

Av Jennie - 22 maj 2018 14:51

Nöjda glada tjejer efter att ha sprungit ett halvt maraton!
5e gången för mig och 5 årsedan sist.. Var så härligt!

...men knäna har tagit rejält med stryk då jag inte tränat på 2 år och körde 4 träningspass två sista veckorna nu inför varvet..
Blir vila 1-2 månader och hoppas att jag återhämtat mig tills dess.

Min tid blev 2.06

Av Jennie - 14 maj 2018 21:27

 

Rider Malik andra gången

 

Började med att käcka av dagsformen genom att jobba i lina i rundkorallen, för att veta hur mycket energi han hade och göra honom lyhörd på mig. Tömkörde därefter på ängen i gräspaddocken (tidigare har jag varit ute på en annan äng) som ligger nära stallet då min mamma och mormor var med som var nyfikna och ville titta. Efter det satt jag upp. Travade t o m några steg några gånger! 


Hjälpte även min kusin med hennes häst förra veckan då de stod och bråkade i två timmar utan resultat. Blev ombedd att ta mig ann henne, vilket jag gjorde två dagar i rad. Gick super duper och efter en liten stund var hon lugn och gjorde precis vad jag bad henne om. 


Bra att jag inte köpte en ny häst nu... Finns så många andra som vill ha hjälp, så kan jag göra det jag brinner för och satsa på framtiden samtidigt!


Jag älskar att jobba med hästar, men framförallt unghästar! Får ändå erkänna att jag går och smålängtar till om några år när jag köper mig en ny häst.. Men min stjärna är inte född ännu   Den tanken kan få det att pirra lite i magen.. 


             

Av Jennie - 12 maj 2018 23:21

Hej 


Haft en så underbar dag idag! Frukost och solning med familjen på altan på fm, sedan åkte jag till Malik. Mamma och mormor följde också med och ville se när jag tränade honom. 


Kommer fler bilder vid senare tillfälle. Kanske redan imorgon.


   

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Länkar


Skapa flashcards