Jennöh

Alla inlägg under mars 2018

Av Jennie - 28 mars 2018 22:00

Hej 


Ätit massa vattenmelon, vindruvor och ananas i några dagar, men nu är den slut. Lagade lite korvstroganoff (vegansk) till Anton egentligen, som jag sitter och äter lite av nu. Vi äter veganskt till 98%. Otroligt att t o m Anton vill det! Vi vill inte vara med och stötta det djurplågeri och utnyttjandet av djuren det innebär att äta kött, ägg och dricka mjölk osv. Finns så mycket annat att äta nu för tiden så finns absolut ingen anledning. Varken bra för djuren eller för oss människor då det försurar våra kroppar och skapar inflammationer, allergier och sjukdom mm............... Finns mycket att skriva om ämnet men det var inte det som var tanken med detta inlägg. Kommer nog senare. Kan dock meddela att det inom kort kommer att komma ett inlägg om vacciner. Så håll koll på bloggen. 


Malik fick massage igår, så efter att jag hade verkat två hästar och tagit en härlig promenad med honom idag så insåg jag att jag gjorde en missbedömning med min klädsel som bestod av både termobyxor och vinterjacka. Det blev varmt   

Angel får också ha overall i stallet då det blir lite kallt för henne att vara med där.   


 



Det är så roligt! Från ha varit mer vild än tam i höstas är han så följsam nu. Går med hängande grimskaft och han följer varje steg jag tar. När jag går, springer och ökar och minskar tempo, stannar, backar och springer igen, när jag gör en liten snurr och byter hand så byter han sida osv  Och han flyr inte om han blir rädd för något utan gör ett litet hopp på stället och står kvar bredvid mig och tittar- då får man godis. Duktiga häst! Men dröjer fortfarande ett bra tag innan han blir lika duktig som Fairfight.


Jag och min fina Fairfight när han var 3 års hingst. FAN vad jag saknar honom. Tänker på honom varje dag..   Med tanke på Maliks mentalitet är jag mer än glad att jag har viss hingstvana.. 

      

Av Jennie - 25 mars 2018 23:20


Jag har två idoler. Dr. Erik Enby  och Anders Eriksson

Anders Eriksson är en riktigt duktig hästkarl som jag ser upp till och gått kurser för. Får du möjlighet rekommenderar jag varmt att göra det. Häromdagen gästade han ridpodden (som jag f ö aldrig lyssnat på tidigare då jag knappt lyssnar på poddar, men får kanske göra det...)  Finns på hippsons sida HÄR



     

Av Jennie - 25 mars 2018 22:57

Hej

Hoppas att er helg har varit bra. Min har varit underbar! Igår och idag red jag min kusins häst Danzette (precis när jag skulle gå ut till stallet kom två klippningar som jag hade glömt att jag hade bokat in så var bara att ställa sig med det också hahah), samt att jag idag var och tränade Malik.  Det gick så bra!

Innan Vemdalen tömkörde jag honom ute med sällskap av en annan i stallet. Idag gick vi ut själva och han skötte sig exemplariskt! Häromdagen verkade jag honom (ja, jag är lite av en alltiallo) och tog endast en promenad så inte tränat ordentligt sedan innan vi åkte till Vemdalen. Så innan tömkörningspromenaden jobbade jag honom i rundkorallen och han ska alltid testa gränserna när det gått för många dagar, men han blev snabbt påmind om våra spelregler och gjorde precis som han skulle. Börjar verkligen gilla honom!


 


  

Av Jennie - 24 mars 2018 18:16

Den här utsikten är jag inte bortskämd med så ofta numera :)

Av Jennie - 24 mars 2018 01:01


Snålt med bilder från Vemdalen.. De tre första lånade jag från Emma. Anton är en dm längre än mig egentligen, men ser kortare ut än både mig och matte hahah

Vart i alla fall supermysigt och vill helt klart göra om det. De var så snälla och passade Frida lite, så fick jag och Anton åka tillsammans också   Det var jag, Anton, Frida, Emma, Matte, Sofia & Niklas. Bästa gänget! 


Kikade in här lite snabbt bara. Nu säger jag godnatt!



           

Av Jennie - 15 mars 2018 18:59

De andra åkte upp i natt och åkte skidor hela dagen idag, men då vi inte fick tillgång till stugan förrän i em tyckte vi att det var smidigare att åka upp senare med tanke på lilla Frida <3

Av Jennie - 13 mars 2018 23:20

Frida tittar på hästarna genom vårt sovrumsfönstret.

Nedersta bilden är jag på väg till stallet (ett annat) på morgonen, där Malik bjöd på ett härligt träningspass!!

Håller på och förbereder en massa då vi ska iväg och åka skidor med några vänner som vi ska dela stuga med. Så mysigt!

Av Jennie - 8 mars 2018 10:39


Kryddig Tropisk Smoothie 

 

Ingredienser
2 dl kokosmjölk
1 dl ananas
1 banan
1/2 tsk vardera av gurkmeja, ingefära och kanel
1/4 nymalen svartpeppar
Liten klick honung

 

*Jag tar färsk ingefära. Går bra med torkad malen också...) Öka gärna gurkmejan till nästan 1 tsk om du tycker om det. Det gör jag. 
*Fetthalten i kokosmjölk och svartpeppar hjälper till att förbättra kurkuminets absorption. Gurkmejan tas upp 200% bättre av kroppen om du samtidigt äter svartpeppar.


Var ett tagsedan jag gjorde denna, men kom igång med storstädning så hade inte ro att ställa mig och göra fruktsmoothie mm så slängde jag ihop denna lite snabbt till frukost istället.

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Länkar


Skapa flashcards