Jennöh

Alla inlägg under februari 2014

Av Jennie - 27 februari 2014 14:46

 

 

Hej 


Nu har Equipterapeuten varit och kollat igenom Fair Fight och han hade småspänningar i bogen (som kommer av ömfothet) och en i halsen, vilka båda försvann direkt hon grejat lite och något ojämnt korsrörelse som kan komma under förlossning/våldsam lek- men annars såg han väldigt fin ut!


Och de var SÅÅÅ imponerade av honom och sa det flera gånger hur duktig han var under behandlingen. Han var dessutom helt ensam i stallet då de andra var i hagen -övning ger färdighet


Hon tyckte att han var som en 4 åring hanteringmässigt (han fyller snart 2 år).


-Måste bara säga att du har gjort ett väldigt bra köp!! Han är otroligt samarbetsvillig och absolut inte elak på något vis", sa hon bl a - så gissa om matte är stolt över lillkillen   



Hon tyckte inte heller att han behövde ett återbesök, men jag vill kolla igenom honom före och efter hingstbetet för säkerhetsskull och det kunde hon absolut göra,  så det ska vi!


Funderar på att åka till en Fysioterapeut också som vi var hos med ET bara för att kolla att allt ser bra ut överallt- med risk för att jag överdriver allt hahah....


 Och så ska vi åka till en tandläkare i vår som ska dra ut hans vargtänder innan jag vänjer honom vid bett. Men först ska

vi lastträna och åka korta svängar så han inte får en chock, även om han tar det mesta med ro   





     

Av Jennie - 25 februari 2014 07:13

Nu ska jag först ut till stallet och sedan till Göteborg och färga håret. Målet är att få min naturliga hårfärg, men vi får väl se hur det går... ;)


Av Jennie - 24 februari 2014 12:10



 

 

De flesta brukar slänga in saker någonstans så att det ska se städat ut, men jag är tvärtom.

I garderober, lådor och hyllor osv måste jag ha städat.. 

Av Jennie - 24 februari 2014 09:36


Jag brukar under en måltid dricka 3-5 glas vatten och det har jag alltid gjort, utan att för den delen behöva kissa ut särskilt mycket. Jag har trott att jag har varit lite "konstig" och undrat vart tusan allt vatten tar vägen, men det vet jag nu!


Matsmältningsproblem, hudproblem, urinblåsan och njurproblem och trötthet är bara några av de negativa effekterna av att inte dricka tillräckligt med vatten!



 

Av Jennie - 23 februari 2014 14:21

Är det inte ridkläder är det löparkläder eller mjukis....

Av Jennie - 23 februari 2014 14:03

Innan jag Tömkörde fick hästarna springa av sig i paddocken där de även rullade sig.

Jag tog med mig grejerna ner i paddocken och så här fin var Top-Gun när han tömkördes! ;)

Aja, han kämpade på bra ändå. Man kan inte tro att han är 26 år i alla fall!

Av Jennie - 22 februari 2014 14:23

Tömkörde Heidi idag och hon var Så jäkla duktig!

Fram fram fram övar vi hela tiden på så att hela bak kärran kommer med och det gjorde den. Väldigt stadig och fin var hon förutom några glädjeskutt men det är tillåtet då jag vill att hon ska tycka det är roligt!

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17 18
19
20 21 22 23
24 25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Länkar


Skapa flashcards