Jennöh

Alla inlägg under augusti 2015

Av Jennie - 23 augusti 2015 20:40

Har en helt fantastisk häst!  


Berättar mer imorgon, nu blir det myskväll! 


   

<3

Av Jennie - 17 augusti 2015 19:31

Av Jennie - 15 augusti 2015 12:35

Hans nya sår ser så fruktansvärt äckligt ut och han är rejält halt. Det gamla såret varar och blodar väldigt mycket så det rinner längst med hela benet. Idag drog vi skorna runtom. Hoppas inte han åker på hovböld också.............
Jag är helt matt..

PLANEN är att han ska ha dessa endast när vi gör något och resten barfota..

Av Jennie - 14 augusti 2015 22:57

Idag har jag varit hemma hos en barfotaverkare som använder joggingskor till sina hästar. Imorgon kommer hon ut och provar ut skor till Fairfight så imorgon ryker järnskorna igen- han har ju bara haft de i ca 2 månader så ska nog inte vara några större bekymmer hoppas jag.
Om det endast blir bak imorgon eller både fram och bak direkt får vi se imorgon!

Man kan även träna för henne i frihetsdressyr och kommunikation vilket jag tänkte göra framöver.

Var otroligt trevligt att hälsa på i alla fall :) Jag är den första som gjort det sa hon Hahah.

Av Jennie - 12 augusti 2015 09:16

Godmorgon hälsar Fairfight...

Av Jennie - 6 augusti 2015 11:42

Igår hade Fairfight feber och svullnaden var ännu större och såret varar något och hela benet är blodigt pga att det rinner längst upp ifrån benet.
Ringde vår veterinär som skrev ut penicillin så han hann få första sprutan redan Igårkväll Tack och lov.
Idag har han fortfarande feber och såret och svullnaden är oförändrat. Han har svårt att gå med frambenet och misstänker att han har fått tillbaka sitt ryggskott..

En positiv sak är att han nog börjar acceptera de två ledarna även om han bossar över och vallar några andra för att försöka göra sin egen lilla flock. Han har även magrat lite då han har fullt upp och inte hinner äta.

Fortsättning följer...

Av Jennie - 4 augusti 2015 12:13

Igår flyttade jag Fairfight till ett annat ställe. Han är mycket ranghög och tror sig som ny 3 åring kunna komma in och bestämma över hela flocken på 12 stora hästar... hehe....
Går en jämngammal 3 årig halvblod, ett par 5 åringar osv. Den äldsta är 13 har jag för mig...

Han har ett litet sår som flugorna mumsar på :((( och en JÄTTE svullnad längst upp på höger framben, lytterligare ett stort ställe på vänster framben där pälsen är borta, men annars har han klarat sig rätt okej- hittills..

Han har i alla fall hittat en kompis som han vallar runt lite men nu står de tätt ihop och betar för sig själva.


Fairfight längst till höger efter jag haft bort och viciterat honom.

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Länkar


Skapa flashcards