Jennöh

Alla inlägg under januari 2018

Av Jennie - 31 januari 2018 23:21

Av Jennie - 25 januari 2018 01:00


Huden är kroppens största organ




Det du inte äter ska du inte lägga på huden

 

 

 


Efter att du använt deodorant, créme, scampo etc 


tar det 26 sekunder innan de giftiga ämnena cirkulerar i vårt blodomlopp

 

 

 

Jag har gjort detta i närmre fem år, så för mig är det lika självklart som att äta frukost på morgonen.

Man vänjer sig fort.

 

 


Tandkräm

2,5 msk kokosolja

1 msk bikarbonat

Alt endast kokosolja.


*Blanda ihop ingredienserna och borsta tänderna. 


Oil Pulling

1 msk kokosolja


*Låt kokosoljan smälta i munnen och skölj därefter tänderna med oljan i 15-20 min efter tandborstning. Kokosoljan är naturligt bakteriedödande och minskar risken för karies, tandköttsinflammationer och reducerar dålig andedräkt. 

Tänk på: att spotta ut oljan i sopspannen och inte i handfatet då oljan kan fastna i rören när den stelnar igen.


 


Schampo (Beskrivningsfilm längre ner)

1 msk Bikarbonat

1 dl vatten

Eteriska oljor (valfritt, jag använder det ej)

 

*Blanda ihop ingredienserna i en schampoflaska så att du kan spruta in det i hårbotten efter att du blött ner håret. Jag gör större sats för att vara säker på att jag får det överallt. Massera in ordentligt i hårbotten. Vänta 1- 2 min och skölj ur noga.

 


Balsam (Beskrivningsfilm längre ner)

1 msk äppelcidervinäger

1 dl vatten

Eteriska oljor (valfritt, jag använder det ej)

 

*Blanda ihop ingredienserna i en schampoflaska så att du kan spruta in det i hårbotten efter att du blött ner håret. Jag gör större sats för att vara säker på att jag får det överallt. Massera in ordentligt i hårbotten. Vänta 1- 2 min och skölj ur noga. Håret doftar vinäger medan håret torkar, därefter ingenting.

 

 

 

>>>Tryck här för FILM <<<

 




Sminkborttagningsolja

Ekologisk jojobaolja


*Skölj ansiktet och blöt upp eventuell mascara. Droppa ca 2-5 droppar jojobaolja på en pads och för i ansiktet och ögonen tills sminket är borta. Skölj därefter med ljummet vatten. För därefter baksidan på padsen utan olja eller ta en ny och skölj därefter igen. klart.



 




Ansiktspeeling

2 msk Socker

1 msk Honung


*Låt 2 msk socker ligga i vatten en stund för att göra sockerkristallerna mindre och rundare.

Häll av vattnet. Blanda ner 1 msk ekologisk honung.Börja peela!


Deo


Fukta armhålorna och pudra över bikarbonat. Klart!


I början rekommenderar jag att ni blandar

kokosolja

bikarbonat

majsstärkelse el pot,mjöl (i samma mängd)

ev. några droppar eterisk olja

..för mildare variant. Risken är annars att ni får utrensningssymtom i form av rodnad och sveda i början då kroppen äntligen har chansen att rensa ut skräp ni har i kroppen när ni äntligen slutar använda vanlig deo. 

 

Ska jag vara kalasfin använder jag en Ekologisk deodorant- utan aluminium, parabener och alkohol, från Care of Gerd




Torrschampo vid behov

Potatismjöl el bovetemjöl till blont hår

Kakao till brunt hår

Pudra över och gnugga försiktigt in. Borsta håret.



Detta är det enda jag använder regelbundet!   Din kropp kommer tacka dig  


 




Ska även berätta vad jag gör vid eventuella utslag och andra symtom i ett annat inlägg.

 

Av Jennie - 23 januari 2018 00:17

Godkväll


Är så himla pigg och full av energi. Övriga familjen sover och igårkväll/natt läste jag bok istället. Köpt ny sänglampa så det är skönt!! Verkligen saknat det. Just nu läser jag boken - "Vaccinationer risker och skador". Jättebra! Läst mycket om ämnet på internet tidigare och köpte boken för ett tagsedan. Som några av er kanske vet är mitt förtroende för sjukvården, läkemedelsbolagen, big pharma, VoF mm. väldigt liten. Men mer om det vid senare tillfälle..


Från det ena till det andra...

Ska ta och uppdatera er om mina skönhetsprodukter. Vet att jag skrev ett liknande inlägg för fyra årsedan. Oj vad tiden går... Jag har alltså inte använt tandkräm, schampo & balsam, deo mm på över fyra år! 

Imorgon kommer ett inlägg om hur jag går tillväga.


Godnatt allesammans 


 



Psst...


Jag har väl förresten inte missat att berätta att jag ska springa Götborgsvarvet i år?!! Jag är så taggad!!

Sprungit det 4 gånger tidigare. När jag var 17, 18, 19 & 20 -då jag fick hjärtsäcksinflammationen, fem årsedan nu) Det känns verkligen som en nystart på många sätt! Hänt såååååå mycket sedan dess!



Jag och min fina vän ett annat år. Hon ska också springa i år!  Vi var ute och körde vår första löprunda idag. Jag har inte den superkondisen jag hade förut, men får skylla på att jag varit gravid och fick barn för 8 månadersedan...  


 




En vecka efter förlossningen   

 




Höggravid

 


Nu ska jag sova. Godnatt!




Av Jennie - 20 januari 2018 20:42

Först fick han springa av sig i lina på ängen och efteråt satte jag på tömkörningsutrustning (i kapson då han inte kan bettet ännu) och tränade på att gå framåt och svänga. Gick jättebra och han verkligen funderade hur det skulle vara.. :)

Av Jennie - 19 januari 2018 22:04

Ikväll blev jag och Frida bortskämda med ett varmt bad, skaldjur och en massa annat gott. Nu har vi lagt oss för imorgonbitti åker vi till stallet tidigt!

Av Jennie - 17 januari 2018 11:40

Frukt är avgörande för vår hälsa.

Full av vatten och fiberrikt fruktkött, det bästa som finns för hälsan. Frukt är en unik blandning av livgivande, livräddande, livsuppehållande fytonutrienter och andra fytokemikalier som förebygger och botar sjukdom samt bidrar till ett långt liv.

Frukter består av levande vatten, mineraler, vitaminer, enzymer, fett, andra näringsämnen, fruktkött, fibrer, antioxidanter, pektin och en liten del socker. 


Dess näringsvärde är fullständigt oöverträffat! Att äta hel frukt kan göra oss hela igen. 

 

Frukt har förmågan att lugna binjurar, stärka det endokrina systemet, reparera hjärta och kärl, återställa hälsan i levern och revitalisera hjärnan. 

 

Frukt dödar inte bara cancer utan alla typer av virus och bakterier. 

 

Frukt är en avgörande del i vägen tillbaka från sjukdom. Förhindrar sjukdom, dödar patogener och reparerar kroppen mer effektivt än någonting annat.

 

Alzhimer, demens, minnesförlust och neurologiska sjukdomar som Parkinson och ALS går alla att förhindra genom att äta frukt. 

 

Om det är ett långt, friskt liv du är ute efter är det viktigt att varje måltid räknas. Lättaste sättet att åstadkomma det är att äta mer frukt. Frukten har kraften att läka sjukdom, förebygga den, göra dagarna ljuvare, fylla på vår energi och ge oss livet tillbaka. 

 

Frukt skyddar levern. 

 

Ät frukten för sig eller med råa grönsaker och vänta med annan mat till minst en timme efter det att du ätit frukten.

 

Bildresultat för frukt

Av Jennie - 12 januari 2018 16:16

Idag bestod Fridas lunch av äpple, kiwi, apelsin, zucchini och bladgrönt. Har en supersmidig liten mixer som har samma motor som stavmixern. Så käckt, för då kan jag göra lite åt gången så att det alltid är färskt.

Tidigt imorgonbitti åker Anton till Norge med några vänner och åker skidor så då blir jag och Frida ensamma en vecka. Kommer kännas konstigt och vi kommer sakna honom! Inte sovit utan varandra på jääätte länge.


  

     

Av Jennie - 11 januari 2018 06:35

Numera är det ingen lugn och ro här längre. Frida tar sig fram överallt och ställer sig upp genom att hålla i bord osv så hon når ALLT. Bara att länsa och ställa upp oömma prylar.

Börja göra ordentligt barnsäkert.

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Länkar


Skapa flashcards