Jennöh

Alla inlägg under februari 2019

Av Jennie - 28 februari 2019 16:57

Hon ville upp o titta på hästarna genom fönstret med dockan.

Av Jennie - 28 februari 2019 16:53

Hej
I måndags fyllde jag 26 år!
Spenderade dagen med Malik. Första gången vi red i paddock och första gången vi hoppade! Det blev en liten studs med tre hinder.
Först hoppade jag honom för hand innan jag hoppade upp. Wow vad bra det gick! Han behöver öva mer på att lära sig avstånd men det kommer såklart med mer rutin.
Sedan åkte jag hem och blev firad av familjen. Kalas hade jag på lördagen!

Av Jennie - 19 februari 2019 13:11

Nu går vi bl a igenom kranial-, mitten-, kaudal svävfas. Understödsfas- stötdämpning, överrullning. Isotonisk muskelkontraktion- dynamiskt muskelarbete (Eccentrisk och Koncentrisk) samt hur alla muskler samverkar med varandra i rörelse. Avvikande exteriör fortsätter vi också med. 



LÄNK TILL FILM 


Eller kopiera:


https://www.youtube.com/watch?time_continue=13&v=scZbaTTAbCM


(Lånar en dator för tillfället och går inte infoga film på den)



 



Av Jennie - 13 februari 2019 23:40

För en veckasedan var jag och pussade på Heidi samt masserade två av hennes kompisar.
Vill slänga in henne i bagaget och ta med henne hem egentligen. För hennes ägare får jag gärna göra det hahah men har ju inte tiden riktigt nu.. Har ju redan Malik samt plugg och familj. Anton och min utbrändhet har lärt mig en bra grej- att jag inte ska ta på mig för mycket och bli fartblind bara för att det är så roligt!

Detta var vi förra veckan efter att jag hade varit ute och tömkört henne:




Känner ni igen henne. När hon var hos mig sommaren 2017?

För nya läsare bodde Heidi hos mig ett par år innan hon såldes till nuvarande ägare då jag köpte Fairfight istället. Jag åker fortfarande dit ibland och hjälper till och guidar dem i sin träning. Hon bor i Borås nu så tar inte så lång tid.

Av Jennie - 13 februari 2019 23:24

Saknar Fairfight. Ca 1.5 årsedan han fick lämna nu. Första bilderna är på hingstbetet som 2 åring. På sista bilden är han 3 år.

Av Jennie - 13 februari 2019 23:05

Idag har vi gått igenom enkla triggerpunkter ute på stall och teorin bjöd på fortsatt biomekanik.
Biomekanik är läran om hur kraft, som muskelkraft och tyngdkraft, påverkar levande vävnad. Imorgon är sista dagen på skolan seminarie 7 och det är biomekanik hela dagen. Väldigt spännande!

Av Jennie - 12 februari 2019 18:03

För fyra årsedan publicerade jag den här bilden på Tessie- då 13 år gammal. 15.5 år gammal 10 september 2017 fick hon vandra vidare- samma datum fast tre år efter att Nambi dog.
Nambi dog hastigt efter valpningen så det betyder alltså att det är Angels födelsedag!
10 september är ett datum jag aldrig kommer att glömma...

Usch det är så jobbigt att bli påmind och tänka på detta!

Tessie:



Jag är så glad och tacksam att jag har Angel och hoppas att vi får måååånga fler år tillsammans. Detta året fyller hon 5 år! Min lilla pärla. Så fin och vänlig och finns inget ont i den hunden. Fantastisk med Frida är hon också.




Hon är sin mamma Nambi upp i dagen! Både utseende och temperament. Det är tur att Angels öron tippar lite längst ut för hade inte gått se skillnad på bilder annars och det ger henne en egen identitet då det är så otroligt lika på alla andra sätt- vilket jag är så glad för. Nambi lever vidare genom Angel <3 Gör ont i hjärtat och känner hur tårarna trycker... Tiden kommer aldrig att läka dessa sår. Jag har bara lärt mig att leva med dem...

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Länkar


Skapa flashcards