Jennöh

Alla inlägg under mars 2019

Av Jennie - 28 mars 2019 23:44

Idag efter förskolan fick Frida ta en ridtur på Top-Gun 31 år (givetvis höll jag i henne hela tiden förutom när jag tog bilden...)

Modiga, fina lilla Frida    



     

      





Top-Gun som 26 åring. Här lärde han min kompis Sofia att rida.


 

Av Jennie - 28 mars 2019 12:21

Angels operation gick bra och det visade sig vara en ofarlig fettknöl tack och lov!




Efter:




Före:

Av Jennie - 27 mars 2019 09:28

På väg till Alingsås där denna tösen ska opereras..
Nu håller vi tummarna att allt går bra och att det inte är något farligt!

Av Jennie - 26 mars 2019 10:43

Fridas frukost idag. Först en skål vattenmelon och sedan smoothie bowl.
Vi har ätit en del smoothie bowl i olika konstellationer senaste tiden och även Anton har anammat det!

Går att göras i oändligt många variationer.. och ska man orka åka skidor gäller det att få i sig bra och näringsrik mat så att man orkar med!

Duktiga Frida när vi var i Trysil förra veckan. Wow vilket kanonväder vi hade! Strålande sol och värme.

Av Jennie - 19 mars 2019 00:18

Igår (söndags) var vi ute och paddlade kanot. Tur att vi har världens gladaste unge som älskar att vara med på allt vi hittar på! Hon älskade det och tyckte att det var väldigt spännande. Idag när vi gjorde oss iordning för att åka till förskolan sa hon
-"inte dagis" och skakade på huvudet. "Pappa hem" och så sken hon upp och sa "Åka båt!"
Hon ville alltså att pappa skulle komma hem så att vi kunde åka båt igen och jag lovade henne att vi åker båt snart igen. Vi har en egen här hemma, som Anton haft hos sina föräldrar tidigare.
När vi kom till dagis var hon som vanligt och sprang in glatt och vinkade hejdå och sa "ses sen".
Allt har gått så otroligt bra med Frida sedan start och vi får alltid beröm och komplimanger för att vi har en "sådan käck och glad dotter" och för att vi "är så fina föräldrar". Det värmer verkligen i hjärtat varje gång!
Vi paddlade ut till en ö där vi gick i land och satte upp vindtältet och lagade mat i trangiaköket. Mysig dag med familjen.

Av Jennie - 18 mars 2019 23:39

Idag hoppade jag Malik för andra gången. Denna gången körde jag inte från marken först utan hoppade uppsuttet direkt. Däremot hade jag Maliks hagkompis som draghjälp och det var kalaskul tyckte han!
Det blev studs med fyra hinder idag.

Dock kändes han lite trött sedan i förrgår när vi red ute (själva) och undersökte nya ridvägar och red en ganska lång runda där det var en grusväg som sträckte sig lååångt och mycket uppför och vi galopperade på den vägen och han var väldigt svettig efteråt så han hade träningsvärk idag kände jag.
Men shit vad duktig han är nu och vi är ett bra team. Kul!

Godis är gott. Godistanten (jag) har alltid fickorna fulla med godis...

Av Jennie - 14 mars 2019 21:52

Hemma igen efter en skolvecka och massa nya kunskaper.
Slutspurten nu innan sommarlov- ok några månader kvar men ändå.... ;)
Det är riktigt spännande (och svårt..) med biomekaniken. Blir frustrerad över att jag inte kan allt ännu, men vetskapen om att det snart är en självklarhet känns lugnande.

Frida blev jätteglad när jag kom hem och vi har myst en bra stund och hundarna får som eld i baken och bara rusar runt i lycka varv efter varv. Härligt!
Vi nattade henne tillsammans idag och läste bok och nu ska jag krypa ner hos Anton som redan hunnit lägga sig.

Imorgon ska jag föreslå att vi går ut o springer en stund på fm för han är pappaledig imorgon också.

Godnatt!

Av Jennie - 13 mars 2019 22:12

Idag är 3e dagen på seminarie 8 och igår hade vi heldagspraktik. Hästen jag masserade på em var en sååå mysig 3 åring. Så himla härlig och tyckte allt som masserades var så skönt och hängde typ på mig för hon tyckte att det var gott hahah Super mysig.
I måndags var det fortsatt biomekanik och nu har vi även gått över till orsaker som fortsätter även imorgon.


Fairfight 3 år

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards