Jennöh

Alla inlägg under oktober 2014

Av Jennie - 27 oktober 2014 11:42

Av Jennie - 24 oktober 2014 20:19


Sockerfri kladdkaka

 

 

                  Ingredienser

  • 3 ägg
  • 10 st dadlar
  • 2 msk kokosmjöl
  • 5 msk kakao
  • 2 dl mandelmjöl
  • 1/2 dl kokosolja
  • 1 msk honung
  • 1/2 tsk bikarbonat (alt. 1 tsk bakpulver)
  • en nypa havssalt

 

           Gör så här:

  1. Sätt ugnen på 175 grader och lägg bakplåtspapper i en form
  2. Mixa dadlarna och kokosmjölet i en matbredare
  3. Blanda i alla torra ingredienser och mixa ihop.
  4. Smält kokosoljan. Blanda i den och honungen, och mixa till det blir en slät smet. Tillsätt sedan äggen och blanda ordentligt.
  5. Häll i smeten i formen och grädda i ugnen 6-8 minuter. (Jag brukar dock grädda ett par minuter till så man får grädda efter smak och tycke)
  6. Ställ in formen i kylen och låt den svala.
  7. Dags att servera och njuta!

 

   



Av Jennie - 23 oktober 2014 02:17

 

 

 Dragit igång med storstädning... mitt i natten. Yeeaaah   




Av Jennie - 20 oktober 2014 18:25

Mörkbrunt trä innan- vitt efter.
Ser fräscht ut!
Visar bättre bilder senare.


Av Jennie - 16 oktober 2014 21:00


 

  KÄRLEK  

 

                   




Världens sötaste och tuffaste   


   

Sista bilden är tagen två dagar innan valparna föddes. Min kämpe och glädjespridare! 


  Saknar dig min ängel och önskar du kunde komma tillbaka   

Av Jennie - 16 oktober 2014 14:00

  Så här fina och GODA saker kan man baka utan vare sig socker, gluten och mjölk!!   

Lovar att ge er receptet på kladdkakan! Den är så nyttig att man kan äta den till frukost om man vill...  




   

Av Jennie - 16 oktober 2014 09:58

 

Förvaring

 

Istället för en massa påsar man måste clipsa igen har jag köpt glasburkar att förvara det i.

Använder bl a fröna till mina bröd jag bakar.

 

                 

Av Jennie - 16 oktober 2014 08:13

 

Godmorgon


Valparna har fått mat, de vuxna hundarna har fått mat, hästarna har fått mat och rena boxar 

och jag har fått mat..  Sitter i soffan med en go filt runt mig lyssnar på musik och skriver till er... Regnet smattrar mot rutorna och då är det SÅ gott att sitta inne! 

 

 

I söndags var jag på Clear Round och tittade när Heidis nya ägare hoppade henne och det gick jättebra! Sån skillnad sedan jag såg dem sist. Det var när jag var där och red henne vilket ni kan läsa om här. 

Nya ägaren hade verkligen sugit åt sig allt jag sa och visade för henne när jag red och det var sån otroligt stor skillnad i söndags sedan jag såg dem sist, så jäkla kul!   

 

Pratade även med tjejens mamma som frågade lite grejer om tiden hon stod här och jag berättade precis som det var. Visade sig att Heidis förra ägare "C" har ljugit om ännu mer saker. Är dock inte förvånad då hon inte alltid talat sanning till mig heller. Man tror inte att folk kan med att ljuga vitt och brett om vad som helst. Vart tappar folk sitt samvete?

 

Jag kommer inte skriva det, men har sagt det till de i min närhet under hela tiden Heidi stod här. Men jag kan säga att jag ALDRIG vill ha något med den människan att göra igen. 

Hon är jättetrevlig, men falsk. Jag märkte det nästan direkt när Heidi kom hit för två årsedan- av olika anledningar, att hon är ingen att lita på.

 

C har i alla fall ljugit för dem om allt möjligt, så i måndags berättade jag för dem hur allt var. De hade förstått att allt hon sagt inte stämmer, men inte SÅ mycket så de blev mycket glada över att jag berättade detta. 

 


Alltså den familjen är så härliga att ni anar inte. Så glad att hon kom dit och att jag lärt känna dem! 

 

Jag och Heidi 2013

 

 

 

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7 8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Länkar


Skapa flashcards