Jennöh

Alla inlägg under april 2016

Av Jennie - 29 april 2016 18:25

   

Developing Your Horse's Back



Ska lära Fairfight det de gör på filmen redan nu. Gjorde det på de andra hästarna förr, men när man som jag inte ridit mycket de senaste två åren så är det vissa saker som glöms bort..

Då är det bra att friska upp minnet lite!

Lite skillnad från förr när jag red varje dag. KUL att han blir 4 år detta året! Börjar kännas på riktigt nu. Man kan på ett sätt inte fatta det. Köpte honom som 1 åring och någonstans är han fortfarande en bebis. Alltså förstår ni..? Han kommer alltid vara min bebis såklart, men nu börjar han bli HÄST också. Vet inte riktigt hur jag ska förklara det, men det är en känsla jag har...   



Fairfight 3 år i höstas 


 



Den här nacken fick Heidi efter ett par år hos mig

   




Hon gick ännu värre än detta i början. Sprang med näsan i vädret.

Här hade jag ridit henne ett par, tre veckor..

 




Har tyvärr inte bilder från precis innan vi sålde henne,

men så här såg hon ut vintern innan hon såldes.. 


På tal om Heidi, så var jag faktiskt och red henne i söndags! 

 

Av Jennie - 29 april 2016 18:23

Som rubriken lyder så dömdes jag till fängelse. Nu ska jag vänta tre veckor innan jag kan ansöka om fotboja. 

Skriver inte mycket mer om detta just nu...




Av Jennie - 28 april 2016 10:06

Nu får ni hålla tummarna för mig. Kl 10.15 är det rättegång.

Av Jennie - 26 april 2016 16:40

Kommer mer bilder... ETT av alla blåmärken man får. Vart samma för mig på Toughest i höstas hahah

Av Jennie - 23 april 2016 09:32

Av Jennie - 18 april 2016 23:34

Idag installerades alkolåset i min bil så snart kommer jag att ta mig fram obehindrat igen. Väntar nu ett par dagar på att mitt tillfälliga körkort ska bli registrerat. Det är en konst att blåsa. Var på en liten utbildning ockå angående alkolåset och övade över en timma innan jag kände mig säker på det. Man ska både blåsa och ge ifrån sig ljud för att det ska bli godkänt och den är superkänslig så det måste vara exakt på ett visst sätt. 


Det absolut första jag ska göra sedan är att åka till Fairfight! L-Ä-N-G-T-A-R så att jag nästan spricker!   

 

 

   

Av Jennie - 18 april 2016 22:52

Den där smoothien ni ser där nere (som på bild inte hunnit bli smoothie ännu) drack jag till frukost innan jag sprang ett lopp på 1.5 mil i lördags. Även det fröknäckebrädet och dadlar jag mixat med lite annat smått och gott + blomkålsmos som sista måltid. Åt allt detta under ca 4 timmar.

Gick väldigt bra på det loppet. Av oss 5 i gänget som sprang så kom min kille först på 1,12 timmar, jag kom tvåa med tiden 1.21, min kompis kille sprang på 1.29 och min kompis och hennes syster sprang på 1.40 resp. 1.45. Skit kul att det gick så bra trots att jag inte tränat!! (Varit sjuk/krasslig flera veckor/månader) Både jag och min kille är sjukt starka psykiskt när det gäller tävlingar också haha. Finns inget som stoppar oss då.. Jag var den enda som inte har tränat och kom tvåa av oss. Mer än nöjd över min insats! Har bra grundkondis också då jag sprungit X antal långdistanslopp och halvmaratonlopp innan.


Första tävlingen vi gjorde tillsammans var i höstas när vi precis hade börjat träffas lite - beer pong på en fest där vi vann hela turneringen då vi båda otroligt nog träffade nästan hela tiden. Dream Team   

 

 

Nästa tävlingen blir redan till helgen faktiskt! Men mer om det senare.. 


Den röda medaljen med ett stort K på är från i lördags

 





Denna smoothien innehöll verkligen allt möjligt hahah... 








Dessa bovete scones bakade jag nu ikväll. Hittat på kryddningen själv

Bl a 

Ingefärakrydda, Gurkmeja, Kardemumma, Kanel, Salt, Honung och lite agave.

Faktiskt riktigt goda och roligt att experimentera lite med kryddorma. 






En typisk fröknäckemacka á la Jennie

Tahini, ägg, herbamare örtsalt, romansallad & paprika.

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Länkar


Skapa flashcards