Jennöh

Alla inlägg under mars 2016

Av Jennie - 21 mars 2016 20:22

  

Ny blender till exempelvis mina gröndrickor...   

 

Då jag även har plastbantat här hemma har jag köpt 3 smoothies och sparat glasflaskorna

som jag häller det i.


     





Här är även en smoothie med supernyttig gurkmeja som faktiskt är riktigt god!

 

   

Av Jennie - 9 mars 2016 19:02


 

 

Sockerfilmen

 

Här är sockerfilmen som jag såg för ett par veckorsedan. Kan rekommendera den.

Tryck på bilden eller HÄR

 

 

   

Av Jennie - 8 mars 2016 19:00

Har sån otrolig häst-abstinens nu så jag blir snart galen!! Kan inte allt bara tillfälligt fortlöpa lite snabbare  så att jag kan komma igång som vanligt! 


Går igenom lite gamla bilder så länge 



Home of Heart xx "ET"  

 

Min första storhäst som jag fick när jag var 13 år. Han var då en 1 årig fullblods hingst. Jag red in honom själv. Det var mycket blod, svett och tårar, men jag var envis redan då och han blev en fantastiskt fin häst. Var som en stor hund med MYCKET energi. Han visste precis vem som höll i andra sidan grimskaftet. Det var han som lärde mig att kommunicera på ett djupare plan med hästarna och det är jag evigt tacksam för   


             




Top-Gun


Skrotar här hemma än idag och är 28 år


   




Heidi M


Var en missförstådd liten själ som jag hade hemma mellan hon var 4-6 år. Efter mycket jobb blev det häst av henne också. Till sommaren är det 2 årsedan vi sålde henne och jag åker än idag hem till de regelbundet och hjälper till. Jag och hennes nya familj har blivit mycket goda vänner och Heidi och hennes nya ryttare bodde hos mig i somras ett tag.


     




Fairfight KLT

Min kille som jag har nu. Han blir 4 år till sommaren. Köpte honom som 1 års hingst precis som ET.

Jag är så kär i denna hästen och blir alltid så lycklig när jag umgås med honom   

Lite bilder från när han var yngre tills nu 

 

                                                                            



Av Jennie - 7 mars 2016 20:26



Sjukstuga 


Jag tror och HOPPAS att det jag har nu är någon typ av utrensning. Är annars aldrig (peppar, peppar) sjuk- i så fall max 2 dagar. För bara någon månadsedan var jag hemma två veckor från jobbet. Nu är jag sjuk IGEN. Superduperförkyld o rosslig plus ögoninflammation, Vill nu bara bli frisk igen o kunna träna som vanligt. Har två lopp inplanerade i april som jag är anmäld till och vill så gärna springa dem. Har haft problem med foten också plus att jag aldrig kände mig riktigt återställd sedan förra gången jag var sjuk. Jaja.. får hoppas att det ger med sig snart. Min kropp beter sig väldigt märkligt just nu.


Har inte varit så här strikt med de vita gifterna gluten, mjölk & socker förut plus tryckt i mig en massa nyttigheter så FÖRHOPPNINGSVIS håller kroppen på och kastar ut en massa dåliga celler och vävnader som den vill ersätta med nytt och fräscht material. Det är helt nytt för mig och jag kan just nu bara vara passiv och se på... Spännande och läskigt på samma gång!


En länk om utrensings-,avgiftningssymptom om ni vill läsa HÄR 


Kan åtminstonne glädjas åt min fina strålande hy! 

 

 

Av Jennie - 7 mars 2016 15:11

Förra helgen var det kalas för mig. Gjorde socker-, gluten-, & mjölkfria Raw cheescakes och (ej raw) kladdkakor  vilket resulterade i att jag hade helt sockerfritt släktkalas (..förutom cider till de som ville ha. Får tänka på de som inte är vana, hahah


Jag har inte bakat med socker på över två år och kommer nog aldrig göra det igen faktiskt... Mycket roligare att baka nyttigt. Då kan man njuta både under tiden man äter och efteråt för man blir inte så där äckligt mätt om ni förstår(?) och man behöver inte känna att man tillfört kroppen något giftigt!   


Torsdag- födelsedag och blev uppvaktad av några som kom. Det som överraskade mig mest var min nya pojkvän som var uppe i Arvidsjaur någonstans långt upp i landet, för att göra olika fys-tester. 12 timmar tågresa och buss ett par timmar tog det för att komma dit.

   Helt plötsligt på em när min syster var hemma hos mig så knackade det på dörren. Vi båda tog för givet att det var min farbror som skulle kika förbi, men utanför stod en främmande kille men blommor och present så jag tänkte att det var väl något blombud hahah. Men då visade det sig att min kille sänt sinn kompis att ge mig dessa sakerna eftersom att han inte var hemma några dagar   


Fredag var det släktkalas och på lördagen bjöd jag hem lite vänner innan utgång. (De kläderna och frisyren jag har på bilderna var bara chillkläder innan jag svirade om till klänning och klackar innan utgången. Måste bara tillägga hahah


Så är såg frukosten ut på min födelsedag.

Gröndricka, hembakat fröknäckebröd med tahini och ägg + banan

           

Av Jennie - 2 mars 2016 20:27

I söndags var det löshoppning igen. Vi löshoppar var 4e vecka. Han har varit väldigt överbyggd ett tag men sedan förra gången har han hittat sin kropp och hoppade superbra och såg väldigt trevlig ut! Massor med beröm fick vi!
Filade fötterna en del igen och de är faktiskt riktigt fina nu! Raka fina framben, är bara vänster bak jag inte är riktigt överens med för han sliter lite olika- vilket jag tror beror på att han är lite sne i ryggen sen flytten igen då han skulle bråka med alla.. Men ska snart se till att ordna det igen!

Efteråt blev det massa kel o gos och han stod och njöt för fulla muggar. Osso var han o pussa massa i ansiktet på mig så blev alldeles skitig i ansiktet, men vad gör det.. <3

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Länkar


Skapa flashcards