Jennöh

Alla inlägg under september 2016

Av Jennie - 30 september 2016 12:58

Att Fairfight kunde gå här sket sig då jag aldrig mött på en sådan slamphäst. Herregud. Han brydde sig inte nämnvärt över henne till en början, men hon kråmade något så fruktansvärt efter honom så efter 3 dagar kände jag att det är bäst att köra hem honom igen då det inte höll sig.

Jag vill flytta, flytta Fairfight och jag vill byta jobb. Fick världens bakslag då jag gick för fort fram med dieten så känns som att jag har hamnat 10 steg bakåt..
Kroppen mår inge bra och mår inte bra psykiskt. Skulle behöva sjukskriva mig och bara få vila upp mig, men har alldeles för mycket utgifter för det. Hatar att vara utbränd. Men jag ska bli frisk i både kropp och själ. Så är det bara!

Vart hos Jeppsson med Fairfight och allt var frid och fröjd. Fick äntligen lite energi, men han har antagligen gjort något när de stökade runt en massa så är tillbaka på ruta ett igen. Jippi. Där gick ännu mer energi åt.

Saker kommer att bli bra, men just nu känns allting hopplöst och meningslöst. Ligger mest inne och orkar inte göra ett skit. Så jäkla olikt mig. Men nu är det som det är.. bara att vänta på bättre tider.

Av Jennie - 26 september 2016 17:01

En bland de mest nervösa ihopsläppen. Ibland önskar jag att Fairfight inte var så jäkla tuff! Bara fann sig i situationer, men han ska allt visa att han är störst, bäst och vackrast.

Har varit turbulent då dessa två hoppade över staketet och sprang iväg. Hittade de i en hage längre bort där de stod och betade.

Top-Gun och Fairfight mäter en del så fick flytta Top-Gun ett slag och se om det går bättre imorgon eller något. Vill inte att Fairfight ska skada någon..
Han har en hel del muskelmassa att sätta upp med.

TYVÄRR håller lillFia på att uppvakta honom hela tiden och han är inte helt emot så blir en del häst passning nu. Peppar peppar har han bara fält ut snabeln och gått iväg hittills. Fortsättning följer...

Av Jennie - 24 september 2016 14:22

Idag blev det hemmagjord pizza till brunch. Sååå god!!

Efterrätt hallonsmoothie med kokosmjölk, blåbär, lakrits och vanilj. Mums!

Av Jennie - 21 september 2016 14:17

Var i Helsingborg hos fysioterapeut Jeppsson igår och där stod en åsna i boxen bredvid som Fairfight var jätte rädd för haha för den lät så högt när den ropade- som bara åsnor kan..

Han är nu rak så idag tränade jag honom för första gången på flera månader och det gick jättebra och han var sitt glada vanliga jag igen! Så skönt att ha fått tillbaka honom. Han har inte haft samma gnista i ögonen när han har haft ont- såklart!
Men nu ska vi sätta igång igen och första tömkörningspasset kändes jättebra och var en fröjd för ögat.

Jeppsson gillade också honom skarpt!

Imorgon ska vi rida!

Av Jennie - 17 september 2016 11:59

Igår kväll roade vi oss med att göra eget hamburgerbröd, hamburgare, ketchup och dressing- och det blev så jävla gott!!!
Hamburgerbrödet blev helt perfekt, superduper fluffigt och saftigt, hamburgarna hur goda som helst, ketchupen blev så smarrig att den kunde man äta med sked och dressingen gav ännu mer krydda till smaklökarna. Vi la oss helt proppmätta igår. Haft noll matlust osv senaste två, tre veckorna så det var kul att få äta något riktigt gott!
MUMS. Får inte äta ost under reningen men igår och idag fuskar jag lite för måste få känna lite matglädje igen haha. Oj, vad gott det var. Det kommer vi helt klart göra om! Har givetvis en hel del över tills idag :D

Jag och min vän är gräsänkor idag då våra boys är iväg någonstans i landet och cyklar ett lopp så vi mötte upp en annan vän till oss och har gått på loppis och myst i solen.

Nu ska här bakas!

Av Jennie - 7 september 2016 11:00

Jag brukar alltid vara världens matvrak och piggelin, men nu när jag tittar på mat blir jag bara äcklad.. orkar inte äta och orkar inte ens fixa mat. Så himla trött och mår så konstigt.. känt lite så en vecka nu.
Det enda jag tycker är nice är citron, chiapudding och havregrynsgröt.. (var för sig)
När jag panerar rödspätta kan jag äta det också, men det har jag ingen ork till..
Skulle ridit grannens häst på morgonen men vart tvungen och lägga mig igen så gör det imorgon efter jobbet så tar en lugn promenad med hundarna idag istället.
Även haft lite otrevlig med konstiga hjärtslag, hjärtklappningar osv så känns viktigt att försöka slappna av.

Kanske beror på att kroppen är i fullt skå att läka sig som det går i skov så här. Den har ju ändå varit sjuk sedan jag var 15 år. Går mycket upp och ner. Störst skillnad märker jag hittills i hjärnan. Så skönt!
Hållt på sedan 1 juli. Märker små små framsteg hela tiden. Är inställd på ett år så att jag inte försöker stressa fram något.

Att Fairfight är dålig tar mycket energi också. Stoppar huvudet i sanden och åker inte dit mer än någon gång i veckan. Filar lite fötter och matar med massa gott.
Så jobbigt när han har så fruktansvärt ont så kan man bara gå och vänta.. Hoppas kiropraktorn kan hjälpa oss! Så himla seg bara..
Ska flytta honom i fyra dagar på prov i slutet av september, annars får han åka tillbaka igen. Hoppas att han sköter sig.

När jag var där för ett par veckor sedan blev han lika glad som vanligt när jag kom och vi stod och kela ett tag och mös. Min kille satt kvar och väntade i bilen för jag skulle bara titta till honom. Så jag började springa ifrån Fairfight efter en stund och då satte han full fart efter och tyckte inte alls att jag skulle gå och blev skitsur på de andra hästarna som inte fick komma nära mig. Så vi stod och kelade en stund till och jag tänkte gå ett par tre gånger till vilket han inte tyckte var en bra idé. Tillslut var jag ju såklart tvungen att gå ändå och då stod han och följde mig med blicken längs staketet och gnäggade jätte sorgligt. Då kunde jag nästan inte hålla inne tårarna och bestämde mig för att försöka flytta honom närmre.

Nu känns det mest som mycket väntan, men händer mycket roligt också!
Har bl a blivit sambo sedan några veckor tillbaka och ändrar om en del här hemma så att vi båda får plats.

Rättegångar och fotbojan mm är också över så nu är det bara alkolåset kvar 1.5 år. Sedan lämnar jag det bakom mig. Är så dyrt med allt detta..

Skitsamma- ska sätta på musik och försöka komma igång lite innan plikten kallar.

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Länkar


Skapa flashcards