Jennöh

Alla inlägg under september 2014

Av Jennie - 28 september 2014 14:00



Dina bebisar är de finaste bebisarna i världen Nambi!   

 

Det gjorde du bra!  



2,5 veckor gamla

                     




   Nambi med valparna   


 


Av Jennie - 28 september 2014 07:45




Godmorgon

 


Den ultimata starten på dagen är att andas häst tidigt på morgonen. Ta ut och fodra hästarna och fixa iordning boxarna m.m för kvällen. 

Idag är det mycket som ska ske, så jag vet egentligen inte hur min dag kommer att se ut idag.


Många att säga farväl till.... 



Håll utkik. Kl 14.00 kommer ny bilder på valparna   

 

   

Av Jennie - 28 september 2014 05:28

Halv sex på morgonen säger jag godnatt i dag. Ska upp om en stund och släppa ut hästarna.


I Malung är man omedveten om omvärlden...
Jag längst till höger.

Av Jennie - 26 september 2014 20:55

Av Jennie - 24 september 2014 22:22

Idag är en dag när det gör extra ont. Ååå vad jag saknar dig älskling    Tårarna tar aldrig slut ..




 

 

 

Det som hände när du försvann till andra sidan..



Idag är det två veckorsedan det ofattbara hände.... Jag förlorade min bästa vän.. 

Som ni vet fick hon tre fina små valpar.

Allt var frid och fröjd. Hon pysslade om dem och man såg verkligen hur lycklig hon var! När jag var ute med henne på trädgården för att rasta henne lekte vi även lite grann innan vi gick in till hennes bebisar igen och hon var pigg och glad. 


Jag var så lycklig att valpningen gick så bra, det var verkligen ett praktexempel på ur det ska gå till och tre välmående små valpar kommit till världen och Nambi återhämtade sig fort efter sista valpen kommit ut. 



Jag satt vid valplådan och kunde inte slita blicken från min ögonsten och hennes små underverk när hon diade och pysslade om dem..   Och jag kan inte räkna alla gånger jag sa till henne hur mycket jag älskar henne och pussade henne hela tiden. 




Plötsligt ca 8 timmar efter valpningen förändrades allt... på en hundradels sekund blir hon medvetslös och hennes ögon bara "försvinner". Jag får panik och förstår inte vad som händer och lyfter upp henne samtidigt som jag ropar "mamma, mamma!!" och tänker att jag måste ringa henne. Nambi börjar krampa hejdlöst och hennes tunga hänger ut och blir blå och jag inser att jag måste åka till akuten med henne.


Jag springer ut med Nambi i min famn, barfota i pyjamas-shorts och linne. Startar bilen med skakande ben så jag knappt kan köra till en början. Kör i ilfart mot akuten över guppen så bilen flyger och slår, tutar på alla bilar som kommer i min väg och kör om bilar som stannat för rött, men jag bara kör. Skiter i allt. Nambi krampar i min famn och samtidigt som jag kör så fort jag kan försöker jag göra någon slags hjärtlungräddning och ropar hela vägen "NAMBI DET ÄR INTE SANT!!" om och om igen...


När jag kommer fram till det sista rödljuset innan det är dags att svänga av är det kö så jag kör ner bilen i ett dike och springer för livet. Nambi är fortfarande medvetslös och jag springer och springer... 


När jag kommer in till receptionen på akuten ropar jag "MIN HUND HÅLLER PÅ ATT DÖ!!" och de tar in henne direkt och började ta prover med mera..


Jag bad att få en tröja för mitt linne var alldeles nerstänkt av kroppsvätskor från Nambi och satte mig chockad i väntrummet och ringde min mamma. Kom på att jag måste hämta valparna som jag alldeles glömt av i paniken. När jag kom tillbaka med valparna satte jag mig i väntrummet igen.


En veterinär kom ut och berättade att de inte hittade något avvikande på proverna de tagit, men hon var fortfarande medvetslös och de fick hjälpa henne att andas. Chansen är liten att hon överlever- sa de, men det gick inte att ta in och paniken växte.


De prover som återstod att ta kunde de inte göra där och de körde henne till ett annat djursjukhus och jag körde bakom dem hela vägen. Var i chock och hyperventilerade- hade svårt att kontrollera mig. 


Väntrummet var fullt av folk. Min syster ringde och grät bedrövat och jag grät ut de orden de sagt till mig- Chansen är liten att hon överlever- men jag kunde inte förstå det själv.. Jag satte mig på en bänk och skakade. Hade valparna i en låda där min studentmössa legat innan, med en filt och en värmeplatta jag fick på första stället.


Efter en stund blev jag inkallad i ett rum där de berättade att hon förmodligen fått en blodpropp och att det inte fanns något att göra.

Just där och då hade jag stor lust att banka vett i dem och kände att de var två stora idioter, klart att min andra halva måste gå att rädda! 


Min mamma, syster och killen åkte alla ifrån sina jobb och kom till djursjukhuset där jag var. Veterinärerna kom in med Nambi till oss och jag bad de sluta andas för henne med apparaten, då det kändes... konstigt. 


 Nambis valp som ska stanna kvar hos mig ska heta Angel, till minne av Nambi- min ängel   

 

 

  Jag kommer alltid att älska dig, det är du och jag föralltid   

 

 


Nambi

 

10/01 2012 - 10/09 2014

 

   

         

                                                                                                                                 

 

 

 

 

                       

 

Av Jennie - 24 september 2014 10:37

Idag är valparna två veckor gamla och lillkillen öppnade ena ögat igår.


Sötnos!
Väntar fortfarande på tjejerna..

Av Jennie - 21 september 2014 23:21

11 dagar gamla.




Syskonkärlek

Av Jennie - 21 september 2014 17:37

Nu ser han inte ut som en vildhäst längre, för nu har jag klippt man och svans.


Min fina 2 åring

Tog en promenad efteråt och sedan övade vi longering i skritt och gick över bommar.
10 poäng av 10 möjliga- till Fairfight.

Måste mäta honom någon dag också för han har verkligen växt på höjden. Synd att jag inte mätte honom innan han åkte till hingstbetet bara så man hade haft något att jämföra med lite mer konkret.

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Länkar


Skapa flashcards