Jennöh

Alla inlägg under februari 2012

Av Jennie - 25 februari 2012 10:06

Sitter på bussen på väg till Göteborg med Carin. Vi ska till Scandinavium på GHS. Ovanligt i tid.... ;-)Hade kalas igår! Öppnade presenter i morse också och mer blir det i morgon för då har jag ett kalas till. Vi delar upp det på hälften för alla får inte plats på samma gång :-(I ikväll blir det dock andra bullar!

Av Jennie - 23 februari 2012 14:27

Här har vi lilla Nambi 6 veckor. Hon börjar bli stor nu!


         

Av Jennie - 20 februari 2012 19:14

Dagen idag har gått jätte fort    så skönt! Inget halsont längre. Hade det bara en liten stund. Har jag ont i huvudet har jag det typ max 10 sekunder nån gång ibland (dvs varannan månad?) Kan man stå ut med va....   


MEN fixade allt där ute väldigt snabbt. Sitter nu och äter som vanligt och ska även nu plocka fram mina pluggrejjer.

Läääääääääääängesen ja pluggade ordentligt nu!  Ska bli skönt ändå att få lite undanstökat.......   




Alla dagars tanke:


Längtar tills mitt hår har växt ut helt igen. Jag har verkligen lärt mig av mitt misstag! Inte nog med att jag slet ut det så klippte jag av det själv i höstas... haha    Nu är det friskt nästan ner till axarna iaf... Resten är  fortfarande typ helt tråkigt, så är illa tvungen att ha håret oftast uppsatt. För att känna mig bekväm..  Är klart tråkigt utan variation, men bryr mig inte så mycket, för till sommaren/hösten kommer jag ha det utsläppt

hela tiden då det växt ut friskt, tjockt hår igen!! Har jätte tjockt hår egentligen.

  

     

Av Jennie - 20 februari 2012 09:50

Idag är det första dagen i skolan för mig på fem veckor.

Räknar man bort de 3 dagarna jag var här efter jul var det ca 10 veckorsedan...  Känns konstigt att vara här faktiskt...

Har burit runt på min alldeles för tunga väska för nåt årsedan, vilket har gjort att jag har fått ont i ryggen. Har varit försiktig med det de senaste, och så bar jag den idag för tung och har naturligtvis känner jag av det lite i ryggen.. Men inte så mycket så skärper ja till mig nu igen så är det ingen fara!


Dagens "känsla":

* Känner att jag vill ha kontroll på vad som ska göras i skolan nu!

* Ont i halsen..? (Fast jag vet att jag inte kommer bli sjuk. Det blir jag väldigt sällan. Kommer inte ihåg senast jag var sjuk, hahah.. Några årsedan jag ens hade feber. Minns inte hur det känns?? Rätt skönt!

* Måste planera saker till min födelsedag. Fyller år på lördag, men det kommer firas, fredag, lördag & söndag!

   På fredag och söndag är det med släkten och på lördag med kompisar.


 

Av Jennie - 19 februari 2012 19:00

Vi var som sagt och hälsade på Nambi denna veckan    I morgon är det en veckasedan...

Hon är jättelik sin mamma!   



    

Av Jennie - 19 februari 2012 12:00

När man jobbar på ett sjukhus får man passa på att ta lite prover på sig själv...

Ett POX = syreupptagningsförmågan i blodet ska ligga på 100 % eller strax under. Mitt ligger på 100 % ....   


    

     

Av Jennie - 18 februari 2012 23:09

Puuuh idag vart sista praktikdagen på min sista praktik på gymnsaiet!  

Känns SKÖNT, men ändå lite tråkigt för jag har trivts där oerhört braKungävs sjukhus med bra handledare!  

Fick även mitt omdöme och det stod bara massa bra saker (som vanligt he he..)    Nu har vi sammanlagt haft praktik 6+6+4+4= 20 veckor. Jag har verkligen inte haft ett riktigt lov denna vecka. Har varit full rulle hela tiden..... PLUS har jag jobbat också! Kom hem från jobbet nyligen faktiskt.... Först praktik på dagen och sedan ett kvällspass på jobbet och det är lördag?

Brukar tänka att man inte ångrar sig efteråt iaf...   Men sitter o gottar mig med choklad och lakrits som varje annan kväll de senaste veckorna..


Idag är det även en vecka kvar tills jag fyller år!  (låtsas att klockan ej är över tolv...) Önskar mig MASSA saker!    Till skillnad från förra året då jag fyllde 18 och önskade mig nästan ingening... x)


Och i måndags var vi och hälsade på lilla Nambi (vilket hon ska få fortsätta heta trots allt!)

På tisdag är hon 6 veckor! OJ vad jag hoppas att allt går bra! Även om jag tror att hon ska klara veterinärbesiktningen så "oroar" jag mig lite (a) Men man får hålla tummarna och hoppas på det bästa! Hon är pytteliten!!! haha SÅ SÖT!    Hon väger lika mycket som en halv chokadkaka..



    

Av Jennie - 12 februari 2012 22:03

Denna helg och vecka har varit vääädigt lugn. har inte gjort mer än städat,

rensat datorn (har mkt kvar.....) ätit, ridit, träffat lite kompisar osv..?


Är utvilad till MAX!   



Har skaffat en till blogg som har mitt projektarbete som endamål, just för att samla all skit på ett och samma ställe, för jag vet inte i vilken ända jag ska fortsätta med, men har kommit igång nu igen......   

http://www.nattstad.se/PAsj%C3%A4lvskadebeteende



LÄNGTAR TILL STUDENTEN!!!!!!!!! Sjukt trött på skola nu. OK har inte vart där på snart 5 veckor men ändå............ hehe......Förresten, dags att kolla efter balklänning snart kanske.....?



                 Upp tidigt i morgon 5.40:    så ska sova snart.....


  • köra mor till jobbet
  • Klippa Ebba
  • Rida ET och ev Top-Gun (om syrran ikke ska... och om ja hinner)
  • Duscha
  • HÄLSA PÅ MIN VALP!!  

     


       

  

  

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Länkar


Skapa flashcards