Jennöh

Alla inlägg under juni 2017

Av Jennie - 27 juni 2017 19:38

Varit i stan med en vän o shoppat presenter. Sambon fyller år på torsdag och hennes pappa imorgon så vi tog två flugor i en smäll.

Älskar mammalivet :D

Av Jennie - 22 juni 2017 07:39

Hej allihopa
Igår hade jag en så underbar dag!
Åkte ut med både hundar och barn till stallet på fm. Köpte med mig en flugspray på vägen och äpplen och nektariner. Fairfight älskar nektariner, det är hans nya favoritgodis. Förut var det morotsblast..

Just nu går de i en sommarhage en bit ifrån stallet så jag tog med mig allting bort till hagen och ställde bilen där.
Hämtade honom i hagen när de andra satt kvar i bilen, då lilltjejen sov som en stock. Satte på honom joggingskorna och sedan fick han gå lös runt i repgrimma och lina medan jag satte mig på gräset och ammade och förberedde mig själv och vovvarna för promenad. När vi andra var färdiga fick Fairfight på sig tömkörningsutrustning och sedan bar det av på en härlig tömkörningspromenad. Lilltjejen i babybjörn, vovvarna och en häst. Det var så härligt!
När vi kom tillbaka sattes hon i bilen igen och Fairfight fick av sig grejerna och stretchades innan hagen igen.



Ska ni köpa insektsspray. Gör er inte besväret att köpa någon annan än denna. Denna har jag haft senaste somrarna och är överlägset bäst. Både till häst och människa, Centaura.



Hade hoppats på lika gott väder idag som igår, men icke. Molnigare idag. Ska göra våra morgonbestyr så snart min obligatoriska fruktskål jag äter varje morgon är slut. Sedan ska jag hämta upp en kompis och så ska vi åka iväg och promenera. Sedan blir det hem och äta igen innan stallet. Vad jag älskar min häst!

Av Jennie - 18 juni 2017 00:43

Första gången på hästryggen på.... Ja, minst tre månader! Lika otränade båda två, men han är alltid lika rolig att rida och umgås med. Världens bästa häst! Mamma knäppte några bilder och var barnvakt under tiden.

Av Jennie - 13 juni 2017 06:27

Uppe tidigare än tuppen och jättepigg. Ammat färdigt och klarvaken kl 5 så fixade frukost till mig och Anton. Plockade sedan in grejer från bilen till sadelkammaren då bilen ska fixas lite. Både hängt tvätt och startat ny. Nu är klockan tjugo över sex och jag ska snart äta en fruktskål och sedan ska denna tjejen göras iordning och så beger vi oss alla (vi två och hundarna) och lämnar bilen som ska vara där strax efter sju. Sedan blir det en härlig promenad till mor min.


Startar du bilen sålänge så ska vi bara fixa detta....
(Häromdagen)
<3

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Länkar


Skapa flashcards