Jennöh

Alla inlägg under januari 2012

Av Jennie - 31 januari 2012 18:00

Jag älskar förändringar och har gjort om i mitt rum 3 gånger på 2 år, målat om osv...


Först visar jag hur det ser ut i dagsläget, sedan hur det såg ut för 1 årsedan och sedan för 2 årsedan!

Jag har samma säng, skrivbord, garderob mm bara att jag har målat om!




       

Har btw målat tavlan själv som sitter ovanför sängen, när jag gick i 9.an tror jag det var? Det får jag minnas... hahah




IDAG!!!


           



För ett årsedan:



             



För två årsedan:


               




Lägger upp nya bilder på Nambi "Dixie" i morgon! Hon är 3 veckor idag (31/1)

Skall sova nu...Skönt! Praktik 13.30-22 i morgon på sjukhuset.Sjukt långa dagar............ jobbigt! men jag står väl ut, näst sista veckan nu!   

Av Jennie - 31 januari 2012 12:40

Wihoo.. Ledig från praktiken idag! Bara 8 dagar kvar sammanlagt, sedan LOV!


Ska ner i tvättstugan och starta en ny maskin tvätt. Kommer köra en del omgångar idag medans jag städar mitt rum!

Ska även ut och motionera ET idag. Måste som sagt göras varje dag för att han ska hålla sig hyffsat lugn. Ska idag kolla på vecka 3 på schemat också. Var ju hos en fysioterapeut för två veckorsedan!


Nya bilder på lilltjejen ska det förmodligen bli idag också. Idag är hon 3 veckor. Otroligt! Önskar för tillfället tiden kunde gå liiite snabbare, men man får försöka leva i nuet!   Även om det är svårt... Får göra massa hela tiden så att ja tänker på annat... ^^ 


Om två veckor får jag hälsa på henne och klarar hon vet.besiktningen får jag hem henne ca 3 veckor efter jag sett henne för första gången = 5 veckor. Hehe låter länge..?   Men klarar hon sig fint, vet.besiktn mm så är det lätt värt!

Av Jennie - 26 januari 2012 07:58



Nambi "Dixie" 2 veckor i tisdags!  Hade precis börjat öppna sina ögon...    




          

Av Jennie - 25 januari 2012 19:57

Skulle hem på rasten igår från sjukhuset där jag praktiserar och halkade i en kurva. Rattade fram och tillbaka på vägen ca 6 gånger så kom en bit innan jag slutligen for i diket med en smäll!  Blev irriterad och hoppa ur bilen och slängde igen dörren.Fick ringa och säga till min handledare att jag inte kunde komma tillbaka efter rasten och Inte långt efteråt kom av en slump några grabbar som hjälpte mig upp med deras bilar! Va lite läskigt, men grymt schysst!   

Åkte baklänges i diket ett tag tills den äntligen kom upp! Wiihooo!


 

Av Jennie - 24 januari 2012 19:57

Och idag fick jag nya bilder på Nambi "Dixie" och Nabu av uppfödaren!   2 veckor idag.

Så galet mycket sötare på mailen där det är bra kvalité på bilderna! Därför fick de vara små, helt suddigt här annars. Och hon har öppnat sina ögon nu!   


       



Passade även på att köra ner i ett dike idag! Bilder plus info snaaart.

Av Jennie - 22 januari 2012 21:18

I torsdags betalade jag handpenning för en tikvalp. Hon kommer att kosta 25.000 och jag har betalat 20% = 5000.

På tisdag blir hon och hennes bror två veckor  

Nu blir vi förhoppningsvis snart 4 stycken i sängen o gosar! Sex veckor kvar och jag räknar neråt! haha. SKa bli riktigt kul att åka upp till BK och träna igen! Kommer börja med lydnad med henne och sedan lite andra bruksgrenar. Får se vad vi hittar på efter det!  Hon kommer att kallas efter en av våra förra rottweiler "Dixie" Rottewas Jenka. De har ju samma färg, bara att denna nya kommer inte ens att bli lika stor som våra rotweilers huvud! haha....


Här va hon 2 dagar gammal: Nambi, nya Dixie. Skriver ej kennelnamnet ännu..


      

    

Våran förra rottweiler "Dixies", Rottewas Jenkas pappa, Rottewas Esko.


   

Av Jennie - 18 januari 2012 20:36

Har bestämt mig för att skriva ner varje praktik dag om någonting speciellt har hänt.

Min blogg är egentligen endast för mig själv och jag har försökt att lösenordsskydda, men det bara går inte satt den får vara öppen helt enkelt!


Praktik dag 2 18/1


* Efter att jag varit där i 10 min så blev det liv för då svimmade en pat. och låg halvt medvetslös i kooridoren. Snabbt en säng dit och iväg..


Nu till något helt annat...!


Känns som att 2012 kommer bli mitt år!


Beror lite på ett besked som jag kommer att få i morgon också! Kan inte mer än hoppas.

Menmen måste sova.

Praktik 6.45-16 onsdag, torsdag och fredag. SEN HELG!! Två dagar kvar och första veckan avklarad! Wihoooo!!!  

Av Jennie - 18 januari 2012 20:16

Har bestämt mig för att skriva ner varje praktik dag om någonting speciellt har hänt.

Min blogg är egentligen endast för mig själv och jag har försökt att lösenordsskydda, men det bara går inte satt den får vara öppen helt enkelt!


Praktik dag 1. 16/1. Kungälv Sjukhus VT 2012   


* Såg för första gången en död människa. Reaktion: Det var inte äckligt. Dock hela tiden beredd på att pat skulle börja röra sig men ingenting hände naturligtvis...

* En pat satt på toaletten och tappade plötsligt balansen och höll på att störta i golvet. Jag och min handledare var där och fick tag på pat i sista sekund.



Igår tisdag 17/1 var vi även hos Fysioterapeuten i Helsingborg med ET. GIck jättebra!  

Han hade ryggskott vilket han är av med nu!    Fått ett 5 veckorsschema att följa för att bygga upp muskler han inte kunnat anv pga minskad rörelseförmåga i höger bakben där han även har ett stort ärr på låret pga olycka när han var 2 månader gammal. Vill inte gå in närmre på det.



 

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Länkar


Skapa flashcards