Jennöh

Alla inlägg under juli 2018

Av Jennie - 28 juli 2018 11:14


  Frida 

 

Bilderna från i maj

 

                          

Av Jennie - 27 juli 2018 02:13


Lovat er bilder som jag tog i maj, som jag inte visat så ska försöka komma ihåg det imorgon. Anton åkte till Åre igår för att åka Downhill med ett gäng och är borta resten av veckan, så jag stannar lätt uppe alldeles för sent när jag lagt Frida. Jag har bl a suttit och tittat på film, så nu ska jag krypa ner bredvid henne och sova. Lägger henne i sin egen säng ibland också, men oftast sover hon i våran säng.


 


 

Av Jennie - 27 juli 2018 01:32

Sist jag red Malik så red jag ut med två andra ekipage. Det gick jättebra! Sedan hjälpte jag till när en annan skulle sitta på den andra unghästen, som är tre år och också under inridning. 


Idag red jag på ängen igen, ca elfte gången Malik blir riden totalt.

Han börjar få mycket framåtbjudning och när vi hade travat långt bort över ängen från stallet och vi vände hemåt och fattade galopp, så galopperade han i ett friskt tempo och jag tänkte att "oj, är det nu han bara galopperar full fart hemåt och glömmer av mig här uppe".

Jag höll huvudet kallt och gjorde som jag brukar. Ropade braa till honom som under inridning betyder stanna och få godis, för att berömma att han bjöd på så bra. Föreställ er nu en westernhäst under ett slide stop. Han tvärnitade och stod blickstilla tills att jag klappade honom på halsen och gav godis och sa att han fick gå igen. Kände mig väldigt stolt över oss att grunderna sitter som en smäck! hahah Tänk er en 4 åring som blir riden för elfte gången i sitt liv. Galopperar över en stor äng hemåt i full fart och tvärnitar när kommandot kommer. Hur duktigt? 


Imorgon ska vi ut och rida i skogen tillsammans med en annan! 


 

Av Jennie - 25 juli 2018 08:30



Idag var det ett år sedan Fairfight gick bort..   


 




Bebis-fight

    

Av Jennie - 23 juli 2018 21:47

Ska jag åka till stallet och träna kan jag med lätthet gå upp nästan hur tidigt som helst.. Var uppe innan tuppen och tränade Malik innan jag åkte hem och bytte av Anton som var hemma med Frida, för han skulle ut och cykla. Han cyklar mountainbike numera också. Kanske har nämnt det vid tillfälle? I alla fall..
Introducerar studs för Malik just nu. Ligger som upphöjda galoppbommar till en början så att han får koll på benen. När han kan det när de är högre ska jag hoppa uppsuttet. Men först ska han bygga muskler, få in teknik och avståndsbedömning. Jag tränar som sagt var in det mesta för hand innan jag gör det på ryggen för att underlätta för hästarna. Blir inte så många nya saker åt gången att lära sig då..

Efteråt lasttränade jag honom för andra gången och stängde även transportlämmen. Snart testkör jag om det fortsätter så här.





Tydliga ränder som vuxit ner på ca 9 månader, sedan jag började verka honom och balansera hovarna.

 

Av Jennie - 21 juli 2018 18:14

23 dagar kvar tills att jag börjar plugga.
Känns SÅ BRA!

Av Jennie - 15 juli 2018 23:27

Bilderna är från när jag red Malik på ängen. Det är alltså bara 9e gången han blir riden. Visst är det helt otroligt! Tack vare all markträning jag lägger ner först så har vi bra kommunikation även när jag hoppar upp. Frida var också med och hejade på mamma  


                  

Av Jennie - 12 juli 2018 23:57

På morgonen red jag min kusins häst Danzette. Sedan åkte jag och hälsade på Heidi och hjälpte till lite med en unghäst. Efter det åkte jag och kelade med massa föl. Så mysigt! 

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Juli 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Länkar


Skapa flashcards