Jennöh

Alla inlägg under augusti 2014

Av Jennie - 31 augusti 2014 20:31





Har idag tagit itu med en del pappersarbete. SKÖNT!! Har så mycket på schemat just nu att det blir nästan black out istället. Går trögt!!   



Men så fin mage hon har   Man blir så lycklig när man känner "sparkarna"


 

Av Jennie - 30 augusti 2014 14:24

Har ni sett så liten och söt! Meyja heter hon och vi ska ut på en liten ridtur och bekanta oss lite med varandra.
Hoppas det går bra! :D

Av Jennie - 30 augusti 2014 05:01

Så himla lustigt! Uppdaterade hemsidan idag och skrev bl a att vi väntar på att känna några fosterrörelser, för det har vi inte gjort ännu fastän jag legat och känt på magen varje kväll när vi ska sova.


Satt och hade fredagsmys ikväll. Så kom jag tillbaka till soffan så sa mitt sällskap plötsligt att han kände en "spark".
Jag blev alldeles lyrisk och låg och kände på magen en stund och kände fosterrörelser flera gånger om! Idag 29/8 gick hon in i veckan 7.

Så mysigt är det! :D


Av Jennie - 29 augusti 2014 10:35



Häromdagen var jag hos min mormor och plockade gurkor, äpplen och tomater.



Visst är något speciellt med egenplockat!



                           

Av Jennie - 26 augusti 2014 12:00


Hahah någon måste tyckt att jag behöver en fux trots allt... hahah!

Fick ett samtal igårkväll så på fredag kommer det en liten fuxtjej hit! 



Vet tyvärr inte vad hon heter ännu, men här är en liten bild på lilltjejen.

  




Och så åker Danzette ner till Malmö i slutet på veckan, så kommer hon hem i december igen- i några veckor!  


Av Jennie - 26 augusti 2014 08:00

 

 

Godmorgon

 

Igår var jag och hämtade frukt och grönsaker i den magiska trädgården   


Skall visa senare vad jag fick med hem.

 

 

Tyvärr endast mobilbilder, men det får vi ta 

 

 

 

 

Av Jennie - 25 augusti 2014 21:00

 

 

Kycklinggryta med curry & ananas 


 
Ingredienser:

400 g grytbitar av kyckling
1 ½ msk olivolja
1 gul lök, finhackad
1 röd paprika, skuren i grova bitar
2 msk bovetemjöl
1 tsk curry
2 dl vatten
1 burk ananasringar (ca 5 st.)
1 ½ dl ananasspad
1 pressad eller riven vitlöksklyfta
1 köttbuljontärning
1 tsk soja (Föreslår Kikkoman)
½ tsk paprikapulver (valfritt)
salt
grovmalen svartpeppar
 
 
Gör så här:
 
Jag kryddade och tillagade kycklingen i ugnen först så att jag visste att den var färdig. 
Stek sedan kycklingen tillsammans med lök och paprika.
Pudra över mjöl och curry och späd med vatten och ananasspad. 
Blanda i vitlök, köttbuljong och soja och smaka av med kryddorna. 
Låt koka under lock i ca tio minuter. 
Skär ananasskivorna i bitar och lägg dem i grytan eller servera bredvid som jag gjorde. Servera med ris. 
 
 
 
 
 
 
 
Efterrätten finns i boken: Smarta sötsaker- utan socker, gluten och mjölk HÄR
 
   
Av Jennie - 25 augusti 2014 18:30

 

Jag har haft fuxar sedan jag var 13 år, år 2006 då jag fick ET (Home of Heart xx) då han var 1 år- fram till detta året då vi sålde Heidi. Alltså 8 år har jag haft fuxar. 


..har visserligen bara haft Fairfight sedan december, men jag tycker fortfarande att det är ovant att se mig själv som ägare till en brun häst hahah.

Har knappt bilder på mig och Fairfight tillsammans så det får vi allt ta och fixa när han kommer hem från hingstbetet.

Har även börjat planera inridning, tömkörning och inkörning! Ska bli så spännande!

 

 

Och så ringde Heidis nya ägare igår och frågade lite saker om ridningen och sa att jag gärna får komma och hälsa på snart igen, vilket jag mer än gärna gör!  

 

 

   


Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19 20 21
22
23
24
25 26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Länkar


Skapa flashcards