Jennöh

Direktlänk till inlägg 4 februari 2014

Du är vad du äter

Av Jennie - 4 februari 2014 16:18



Några dokumentärer jag ska titta på. Ska titta på Food Matters redan ikväll.


Food Matters 2008

 

 

  Avslöjar hur vi förgiftar vår egen mat genom att genmodifiera, behandla och bespruta i stort sett allt som säljs i butiken som inte går under ekologisk stämpel. Filmen skrapar också lite på ytan i hur mycket makt läkemedelsindustrin har över vad som säljs i butiker och hur dagens doktorer ofta har väldigt lite eller ingen utbildning alls i näringslära. Den krassa sanningen är att läkemedelsindustrin är till för att behandla, inte förebygga, och sålänge folk blir sjuka tjänar industrin pengar. Skulle sanningen komma ut att det är fullt möjligt och billigare att läkas genom maten vi äter, skulle läkemedelsindustrin gå under. Samtidigt litar vi människor på att det finns ett piller för varje liten krämpa, snabbt och lätt ska det gå att läka, istället för att ta itu med det verkliga problemet – vår förgiftade mat vi får i oss varje dag. You are what you eat!   

 

 

 

Earthlings (2005)

 

   Den sanna skräckfilm som fick flera Hollywood A-listers att övergå till en vegandiet. Den är dock inget för känsliga tittare som värnar om djur och natur. Dolda kameror från de största slakthusen i USA visar upp en helt annan verklig bild än de ljuva bregottängarna på smörpaketen. Berättanderöst av Joaquin Phoenix.

 

 

 

Growing Doubt (2012)

 

  Dokumentären Growing Doubt är en nyutkommen film som handlar om genmanipulering av mat. Filmen finns att se gratis online och det går även att få filmen textad på svenska. Klicka på ”Textning” nere i underkanten av filmen och välj Svenska.

 


 

 

 

 

 

Klicka här för att få tips om fler

 

dokumentärer

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jennie - 14 maj 2019 09:17


Hej igen! Jag har väldigt mycket att göra så jag har inte hunnit stänga ner ännu då jag ska spara några grejer först. Under detox går man igenom många emotionella faser och att försöka hitta en balans och harmoni kan vara svårt till en början. Ja...

Av Jennie - 10 april 2019 20:52

Dag 3 av 90 Har varit i skolan idag. Gått riktigt bra på praktiken och teorin var oerhört intressant! Har precis skrivit färdigt mina journaler och varit ute och gått. Imorgon em åker jag hemåt igen. Ska in till stan på vägen och köpa nytt läppstif...

Av Jennie - 8 april 2019 09:21


Idag börjar min juicefasta som ska pågå 3-4 månader! Denna bloggen finns bara kvar denna veckan ut, sedan raderas den för gott! ...

Av Jennie - 7 april 2019 12:16


Bättre sent än aldrig! Nu har jag skaffat instagram. Gjorde det nu alldelses nyss. La till några bilder lite snabbt.  Ni hittar mig nu där jennie.hellberg Kommer kanske starta upp en ny blogg, men först har jag lite måsten att ta itu med.Håll koll ...

Av Jennie - 6 april 2019 09:44


Hej hopp Hastigt och lustigt har jag bestämt mig för att stänga ner denna bloggen helt. Jag går igenom en förändring både i min hälsa, mitt emotionella och yrkesval bl a. Jag har bedrivit denna bloggen i många år nu och har en hel del trogna läsare...

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17 18
19
20 21 22 23
24 25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards