Jennöh

Direktlänk till inlägg 30 december 2014

Hästleksak...?

Av Jennie - 30 december 2014 02:15

Var ikväll vid niotiden ute och red med min kusin. Vi övade mycket samling i samtliga gångarter och det var väldigt roligt. Men vädret.. kom igen, det var SAGOLIKT!!! Så fantastiskt vackert!!! Alltså det kändes verkligen som att  man var inne i en sagofilm så vackert det var! 

 

Mamma kom förbi och vi tog en promenad tidigare idag, hon med hundarna och jag med Fairfight. 

Hihi den killen alltså.. Han är rätt pigg nu! Känns inte som det var längesedan jag köpte honom som 1 åring, men nu blir han 3 till våren. Känns helt AWESOME faktiskt.

 

Men i alla fall så spände han sig hela vägen och gick på tårna- sparkade med bakbenen, kastade med huvudet och slängde med frambenen och en gång började han sparka mot en skylt? hahah! Såg så kul ut och han såg så himla busig ut i ögonen. Han ville helst av allt springa i full fräs men duktig som han är så var grimskaftet hängande hela tiden trots att vi mötte en annan häst som han för övrigt inte alls brydde sig om!. Inte en enda gång blev det sträckt och han följer mig hur bra som helst trots all energi han bär på. Han är fantastisk! 

 

När vi kom hem släppte jag honom i paddocken och han ställde sig flera gånger så det såg ut som han skulle ramla över och så sprang han runt och bockade. Hans LYCKA. Och så när jag ropar kommer han direkt.

Jag tar väl in honom så han får sova i min säng snart också då han nästan är som en hund... Han tar grimskaft och linor i munnen och springer runt med de i full fart samtidigt som han kastar runt med de.

Innan hingstbetet fick han tag på kvarglömd vit tråd i hagen som han sprang runt och lekte med. Lyckan var dock kortvarig då jag sprang ut och samlade ihop all tråd han dragit ut över hela ängen hahah! 


Nu låter han väl som en galning men han är hur snäll som helst.

Han har bara mycket energi ibland vilket är en jäkla tur annars hade något varit fel och eftersom han inte har någon jämngammal kompis nu så funderar jag på om det inte finns hästleksaker likaväl som hundleksaker? Vill inte gärna ha linor och trådar i hagen då han kan trassla in sig...   

Han går ute mellan 6, 8 på morgonen till 22.30 på kvällen, vilket innebär att han är ute nästan 16 timmar per dygn vilket är mycket för en häst som står på box. Han stod på lösdrift innan han kom till mig så jag försöker ha honom ute så mycket det går och i framtiden vill jag ge honom möjligheten att stå på lösdrift igen.


När jag var och tittade på honom hos uppfödaren gick han i en jättestor flock på en gigantisk lösdrift i varierande terräng och fri tillgång på grovfoder. Hästarna var så otroligt harmoniska o samspelta och det var där mina ögon öppnades för lösdrift faktisk och har tänkt mycket på det . Visste ni förresten att box ger fler skador än lösdrift? Läs mer om det HÄR!

 

Nu är dessa bollar inte gjorda för hästar, men han gillar ju att springa runt med saker i munnen och kanske putta lite så funderar på HOPPBOLL & PILATESBOLL kanske..? Ska köpa och se om han tycker det kan vara kul, annars får jag prova med något annat...   


  


























Så här såg han ut efter betet. Vuxit en del sen dess! Så roligt att ha bilder att jämföra med.

 




På dessa två bilderna skiljer det 3 MÅNADER. Han var lite mer än 1,5 år på bild # 2.




Och här är han & hans mamma när han var jätteliten

 



Samma kille, men lite större   

   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jennie - 14 maj 2019 09:17


Hej igen! Jag har väldigt mycket att göra så jag har inte hunnit stänga ner ännu då jag ska spara några grejer först. Under detox går man igenom många emotionella faser och att försöka hitta en balans och harmoni kan vara svårt till en början. Ja...

Av Jennie - 10 april 2019 20:52

Dag 3 av 90 Har varit i skolan idag. Gått riktigt bra på praktiken och teorin var oerhört intressant! Har precis skrivit färdigt mina journaler och varit ute och gått. Imorgon em åker jag hemåt igen. Ska in till stan på vägen och köpa nytt läppstif...

Av Jennie - 8 april 2019 09:21


Idag börjar min juicefasta som ska pågå 3-4 månader! Denna bloggen finns bara kvar denna veckan ut, sedan raderas den för gott! ...

Av Jennie - 7 april 2019 12:16


Bättre sent än aldrig! Nu har jag skaffat instagram. Gjorde det nu alldelses nyss. La till några bilder lite snabbt.  Ni hittar mig nu där jennie.hellberg Kommer kanske starta upp en ny blogg, men först har jag lite måsten att ta itu med.Håll koll ...

Av Jennie - 6 april 2019 09:44


Hej hopp Hastigt och lustigt har jag bestämt mig för att stänga ner denna bloggen helt. Jag går igenom en förändring både i min hälsa, mitt emotionella och yrkesval bl a. Jag har bedrivit denna bloggen i många år nu och har en hel del trogna läsare...

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards