Jennöh

Alla inlägg den 14 november 2014

Av Jennie - 14 november 2014 13:09



Tjaaaa här kommer det efterlängtade inlägget om Pizza med blomkålsbotten   

Enjoy!! 


Botten:


2 dl riven blomkål

2 dl riven ost

2 ägg

Lite salt & peppar


Blanda ihop och smeta ut ett tunt lager på en blåt, alt. lägg i en stor form. Jag har gjort på båda sätten och fungerar finfint både och. 

In i ugnen ca 10 min på 200 grader.


Pizzan

Lägg på det du vill ha på din pizza och grädda i ugnen 15-20 min till, på 200 grader.

Häll lite sås på och du är färdig! 


           

Av Jennie - 14 november 2014 11:57

I söndags blev valparna besiktigade och vaccinerade, plus så åkte deras amma hem. Vi har varit ett bra team!

Jag matade valparna med ersättning tills att de var ungefär 3,5 veckor gamla och så fick de dia på amman så långt det räckte, men sedan kom ammans mjölk igång ordentligt så de fick enbart dia vilket var väldigt skönt... Både för att det är bättre för valparna att få riktig mjölk och skönt för mig att inte behöva mata valparna varannan timma dygnet runt. Var fruktansvärt trött ett tag, men som jag sa då "det kommer det vara värt" och det är det så klart!

Mina Nambis små bebisar   Hela tiden när jag skriver Nambi och lägger valpinläggen under hennes Kategori känns det inte som att hon är borta... Är fortfarande overkligt, men har börjat känna mig som människa igen. Har fortfarande stunder när jag gråter och så, men det kan jag ändå kontrollera på ett annat sätt nu. Sitter just nu på en soffkudde på golvet med alla valparna i knät. 


Efter allt som hänt har jag inte varit redo för att de skulle flytta ännu och därav inget om det, men nu börjar jag känna att det är dags. Jag vill behålla alla valparna egentligen, men det enda rätta är att de andra två får ett varsitt eget kärleksfullt hem för jag skulle inte ha möjlighet att kunna aktivera allihopa plus Hugo som kräver en HEL del.. och min trogna vän Tessie- som blir 13 år i februari så hon kräver inte så mycket mer än att man ska göra precis som hon vill...   Ja och så har jag hästarna också, men Fairfight är halt bak, sår och väldigt svullet framben så vi får väl se hur det går med han. 


I alla fall!   



TILL SALU


 

Hane: Håfveleds Antonin of Nambi 



         




Tik: Håfveleds Angelina of Nambi 


   


Mer information finner ni på vår hemsida


Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Länkar


Skapa flashcards