Jennöh

Alla inlägg den 17 november 2014

Av Jennie - 17 november 2014 18:58



När jag inte mår bra så hetsäter jag. Eller så äter jag knappt alls. Just nu har jag kommit i en period (någon vecka) där jag inte kan sluta. Fatta känslan när man går runt proppmätt hela tiden, så jävla oskönt! ÄCKLIGT är det hahah.


   Dessutom ätit socker/godis/kakor You name it... i fem dagar i rad = INTE BRA. Vanligtvis är det inte sötsaker jag trycker i mig utan det brukar snarare vara mat & frukt/bär osv men ändå. 


Sååååå jag får helt enkelt ha sockerförbud till dagen innan julafton- för då brukar vi ha uppesittarkväll) så att jag får brutit detta mönster igen. Man blir ändå bara trött av att äta en massa och orkar inte göra lika mycket. All energi går åt till att bryta ner all mat antagligen hahah.


Tror även att en orsak kan vara att jag inte tränat på över två månader (för jag haft så mycket att göra) så kroppen försöker få till sig endorfiner som jag vanligtvis får av träning, men nu får "fake-endorfiner" för att låtsas att kroppen mår bra? Aaaa jag vet inte faktiskt, men detta blir bra!   

 


Tänk allt man FÅR äta!! Kräfta & krabba blir det nog nästa helg. MUMS!


 

Av Jennie - 17 november 2014 10:18

Godmorgon allihopa


Man märker att valparna inte är "bebisar" längre för de orkar vara uppe mycket längre nu. Angel som jag ska ha kvar, går efter mig hela tiden och vill ha uppmärksamhet.


Har jobbat hela helgen och tagit hand om alla djuren så har inte hunnit städa, så det skall jag ägna ett par timmar åt nu!


Och så ska jag även börja ett godisförbud idag! Har haft olika slags ätstörningar i många år, men haft det under schack i nåt halvår nu. Men efter allt som hänt osv mår man väl inte så där jättebra.. Mer om det sedan! 


Nu ska jag sätta på hög musik och gå in i mitt städnings moooooode. Innan valparna vill sova måste det hunnit torka och så där så jag kan lägga in nya tidningar och nytvättade fällar. Gaaaah vad jag älskar dessa valparna!!   


Hon längst fram är min Angel 

 

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards